کشف ارتباط اختلال وسواس فکری با وجود التهاب در مغز

کشف ارتباط اختلال وسواس فکری با وجود التهاب در مغز

محققان به تازگی متوجه سطح بالایی از التهاب مغزی در کسانی شده‌اند که دچار اختلال وسواس فکری (OCD) هستند. این کشف می‌تواند منجر به ابداع درمان‌های جدیدتری در مبتلایان شود.

در اختلال وسواسی فکری (obsessive-compulsive disorder یا به طور مخفف: OCD) فرد مبتلا، دچار افکار مزاحمی می‌شود که اعمال یا رفتارهای خاصی از قبیل شستن دست یا بازبینی قفل بودن در را تکرار کند.

محققان کانادایی با مقایسه ۲۰ بیمار مبتلا به این اختلال با یک گروه کنترلی تشکیل‌شده از افرادی که چنین اختلالی نداشتند، به ۳۲ درصد التهاب بیشتر در ۶ بخش از مغز مبتلایان پی بردند که به گفته آنها نقش مهمی در این اختلال ایفا می‌کند.

دکتر «جفری مه‌یر»، مولف ارشد این مطالعه گفت: «این یافته‌ها که ارتباطی قوی بین التهاب مغزی و OCD را نشان می‌دهد، یکی از بزرگتری پیشرفت‌ها در زمینه رسیدن به درکی بهتر از زیست‌شناسی اختلال وسواس جبری است».

التهاب یا تورم، پاسخ بدن به بروز عفونت یا آسیب است و در حالی که به سلامت بدن کمک می‌کنند، گاهی هم می‌تواند مضر و آسیب‌زننده باشد.
او در نشستی خبری اضافه کرد: «تغییر دادن تعادل بین آثار مضر و مفید می‌تواند همچون کلیدی برای درمان این اختلال باشد و توسعه داروهایی برای افراد مبتلا به التهاب مغزی که درگیر بیماری‌های دیگرند نیز ممکن است در درمان OCD موثر و کمک‌کننده باشد».
پیدا کردن رویکردی جدید برای درمان این مشکل از آن رو مهم است که داروهای کنونی قادر به درمان نزدیک به یک‌سوم از مبتلایان به اختلال وسواس جبری نیست. حدود یک تا ۲ درصد از نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلال‌های اضطرابی هستند.

منبع : سلامت آنلاین
وب ام دی

بیشتر بخوانید
خوددرمانی وسواس ممنوع!


telegram2 files