معضل اعتیاد به سمت زنانه شدن در حرکت است

معضل اعتیاد به سمت زنانه شدن در حرکت است

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا,داریوش بیات نژاد ، با اشاره به زمینه‌های اعتیاد زنان اظهارکرد: سوءاستفاده‌های مردان و باندهای خلاف و ناامنی روحی و روانی زنان در خانواده از مهمترین دلایل‌گرایش زنان به مصرف مواد مخدر است.

وی ادامه داد: علاوه براین، از تفاوت نسل‌ها و یادگیری اشتباه از بزرگ‌ترها و همسالان می‌توان به عنوان دیگر دلایل‌گرایش زنان به اعتیاد نام برد.

این مسئول با اشاره به آمار اعتیاد زنان در استان البرز توضیح داد: آمار دقیقی از این موضوع در دست نیست، اما اعتیاد در حاشیه شهر بیشتر مشهود بوده و در جامعه شهری نیز معضل اعتیاد به سمت زنانه شدن در حرکت است.

وی با اشاره به مراجعه زنان معتاد این استان به مراکز ترک اعتیاد اظهار کرد: آمار پذیرش شدگان در مراکز ترک اعتیاد بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه‌کرد:  درحال حاضر شش  مرکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب زنان در البرز فعالیت می‌کند.

بیات نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اعتیاد  زنان در دو قشر یکسان است گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده آمار مصرف موادمخدر در هردو قشر مرفه و فقیر بالا است.

این مسئول افزود: البته اعتیاد در قشر متوسط و ضعیف نمود عینی بیشتری دارد اما در خانواده‌های مرفه به دلیل داشتن تمکن مالی و نوع و سبک زندگی‌، خود را به صورت عینی و مشهود نشان نمی‌دهد.

وی با بیان راهکار حل معضل اعتیاد زمان‌گفت: با مقتدرسازی زنان، افزایش احساس استقلال، اعتماد به نفس، دستیابی به منابع و کنترل بر زندگی می‌توان زمینه کاهش اعتیاد زنان در جامعه را کاهش داد.

بیشتر بخوانید


telegram2 files