گزارش تفصیلی از مراسم روز روانشناس و مشاور

گزارش تفصیلی از مراسم روز روانشناس و مشاور

به گزارش سایک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، در تالار سلام سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مراسمی به مناسبت نهم اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت روان شناس ومشاور با حضور ریاست سازمان، اعضای محترم شوارای مرکزی و هیات بازرسان ،معاونین و مدیران برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر محمد حاتمی عضو شواری مرکزی، دانشیار دانشگاه و دبیر شورای عالی گرامیداشت روز روان شناس و مشاور، ضمن تبریک این روز به همه روانشناسان و مشاوران کشور از زحمات دکتر اللهیاری و تمام کسانی که در تصویب قانون سازمان در مجلس زحمت کشیده اند به نمایندگی از جامعه روانشناسی و مشاوره قدردانی کرد.

وی در ادامه از تشکیل ستاد دائمی گرامیداشت روز روانشناس و مشاور و همچنین موضع نمایشگاه دائمی روز روانشناس و مشاورخبر داد.

دکتر حاتمی به کمیته مستندسازی سازمان نظام اشاره کرد که در آینده نزدیک حاصل فعالیتهای این کمیته در قالب یک اثر معتبر وبا بهره گیری از اسناد موجود ارایه خواهد شود، اثری که در آن زحمات همه عزیزانی که برای شکل گیری سازمان زحمت کشیده اند برای اطلاع در اخیتار جامعه فهیم و ارزشمند روان شناسی ومشاوره قرار خواهد گرفت.

دکتر حاتمی در ادامه با قرائت لیست شهدای روانشناس و مشاور، از رشادتهای این بزرگوارن قدردانی کرد و وظیفه همه روان شناسان و مشاوران را پاسداشت خون این عزیزان دانست.

سپس دکتر عباسعلی اللهیاری ضمن عرض تسلیت شهادت مرزبانان هم وطن در مرزهای شرقی کشور و محکوم کردن این حمله تروریستی، روز روانشناس و مشاور را به همه روان شناسان و مشاوران تبریک گفت.

ایشان با اشاره به فرایند شکل گیری و تاسیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره که خود در آن زمان رییس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس بودند بیان کرد در تاسیس سازمان نظام خیلی از افراد نقش داشتند و مسلما این مهم حاصل عملکرد یک نفر و دو نفر و یا ده نفر نیست و هیچ کسی حق ندارد سازمان را بنام خود مصادره کند. سازمان نظام حاصل همدلی و همت جمعی بسیاری از بزرگوارن بوده است که انشاالله با همکاری شواری مرکزی مقرر شده است که این فرایند در کوتاه ترین زمان ممکن مستندسازی شود تا تمامی روانشناسان و مشاوران کشور در جریان این فرایند قرار بگیرند و از هرگونه سوء استفاده و بهره برداری شخصی از نام سازمان ممانعت شود و جایگاه هر فرد در شکل گیری سازمان نظام مشخص شود.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس افزود تشکیل سازمان یکی از آرمانهای همه روانشناسان و مشاوران بود و این جای شکرگزاری دارد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اندازه ای به روان شناسان و مشاوران اعتماد داشته است که کلیه امور مربوط به حرفه اعم از صدور پروانه اشتغال تخصصی و نظارت بر عملکرد همکاران را به خودشان واگذار کرده است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولین به جایگاه و نقش روان شناسی و مشاوره در سلامت اذعان دارند و باور دارند که ۸۰ بار درصد سلامت مردم بر دوش روان شناسان و مشاوران  است و ۲۰ درصد مابقی که جسمانی است نیز تحت تاثیر مسایل روانی قرار دارد که متخصصان سلامت روان در آن نیز نقش برجسته ای دارند.

دکتر اللهیاری بیان‌ کرد: بنده خوشحالم که بدنبال زحمات و پیگیری های ارزنده همکاران، روزی بنام روز روانشناس و مشاور تصویب شده است و این روز به آن دلیل بسیار ارزشمندتر است که رسالت و خواستگاه ما را به خودمان یادآوری می کند و این اتفاق مبارک را حاصل همدلی و اتحاد خانواده بزرگ و فهیم روانشناسی و مشاوره دانست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به اقدات ارزشمند این سازمان در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و برگزاری مراسم روز روانشناس و مشاور را در تالار وحدت که حاصل حرکت خودجوش روانشناسان و مشاوران بود یک نقطه عطف  و پدیده اجتماعی دانست که موجب تعجب همگان شده بود به نحوی که در جلسات مختلف، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران نظام از بنده در این مورد سوال می کردند که چه عاملی باعث شده است که روانشناسی و مشاوره به این جایگاه رسیده است. این مسئله خود نشان دهنده نقش سلامت روان در جامعه است.

وی گفت بعد از آن مراسم باشکوه اتفاق بزرگ دیگری که افتاد برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان بود که  توسط وزارت محترم کشور برگزار گردید و این برای اولین بار بود وزارت کشور به عنوان یک نهاد کاملا قانونی،تخصصی و بی طرف انتخابات یک سازمان صنفی را برگزار کرد ، مسئله ای که می تواند الگویی برای سایر سازمانها مانند سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی باشد و مانع هرگونه چالش برای سازمانهای مطبوع باشد.

دکتر اللهیاری ضمن اشاره به روند برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور بیان داشتند بنده در تمام مدت انتخابات چون خودم کاندید بودم جهت جلوگیری از هرگونه شائبه ای  حق ورود به سازمان را نداشتم و در آن مدت به سازمان نرفتم و  اکنون با قاطعیت اظهار می دارم حتی یک رای جابجا نگردید و کلیه اسناد و مدارک موجود است، همچنین به عنوان خادم جامعه روانشناسی و مشاوره کشور افتخار می کنم که برای اولین بار است کلیه اسناد و مدارک این انتخابات در آرشیو فرمانداری ها و وزارت کشور در کنار همه صندوق ها اعم از صندوق های ریاست جمهوری ونمایندگان مجلس شورای اسلامی و … بایگانی شده است و هرگونه اطلاعاتی که لازم باشد در دسترس است در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی از سه دوره قبلی موجود نیست.

دکتر اللهیاری به چالش های سازمان در چهار سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت همانگونه که مستحضرید قانون پنج ساله برنامه توسعه در مجلس تدوین می شود و جهت گیری سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و علمی کشور براساس این قانون مشخص می گردد، در دوره گذشته یعنی چهار سال پیش که بنده ریاست سازمان را تحویل گرفتم برنامه پنجم توسعه تدوین شده بود و قاعدتاً کاری از ما ساخته نبود و حتی بندهایی از این قانون به ضرر ما بود. به عنوان مثال در ماده ۴۳ این قانون، ساماندهی مراکز مشاوره مطرح شده بود و دولت محترم هم این اجازه را به سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان داده بود، مسئله ای که برای سازمان یک عقب گرد بزرگ بود و چیزی جزء یک تابلو و یک ساختمان فیزیکی از سازمان باقی نمی گذاشت. اما با تلاش سخت در دولت و مجلس و همدلی همکاران عزیز، رایزنی های بسیاری صورت گرفت تا بالاخره  خوشبختانه هیات تطبیق مصوبات و  مجلس محترم  ورود پیدا کرد و صدور مجوز مراکز را صرفا به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره واگذار کرد.

دکتر اللهیاری در ادامه بیان داشت براساس این قانون سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان به هیچ عنوان حق صدور مجوز مراکز را ندارند و همچنین براساس همین قانون نه تنها این دو دستگاه هیچ دستگاه دیگری حق صدور مجوز ندارد و صدور مجوز مراکز و هرگونه مجوز در حیطه روانشناسی و مشاوره انحصاراً در اختیار سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است که در پیام سال گذشته ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز روانشناس و مشاور  در تالار وحدت قرائت گردید بر این مهم تاکید شد.

وی افزود خوشبختانه با شورای عالی انقلاب فرهنگی به توافق رسیده ایم که سه نکته غیر قابل تردید باشد: ۱- صدور پروانه اشتغال تخصصی انحصار در اختیار سازمان باشد. ۲- صدور مجوز مراکز روانشناسی و مشاوره انحصارا در اختیار سازمان باشد ۳- هرگونه تست و پروتکل درمانی که تدوین و ساخته می شود باید مرجع علمی و تخصصی آن سازمان نظام روان شناسی و مشاوره باشد.

نماینده اسبق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و ضمن تشکر از تمامی همکارانی که در کمیسیون اجتماعی مجلس و جلسات هیات دولت حضور پیدا کردند، بیان داشتند خوشبختانه برنامه ششم توسعه یک رویکرد آسیب شناسانه و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و روانی دارد که از این حیث قابل قیاس با برنامه های قبلی نیست، مخصوصاً ماده ۱۱۷ که با تلاش بنده و همکاران در این قانون گنجانده شده است. ماده ای که در آن به پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی مانند طلاق و غیره اشاره شده است. در بند ۶ ماده ۱۱۷ تصریح شده است ارایه آموزش و مشاوره برای خانواده، کودکان، نوجوانان و مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج مربوط به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره است البته اسم دستگاه های دیگری مانند سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت هم آورده شده است البته با محوریت سازمان نظام. در پایان همین بند به بهره مندی خدمات روان شناسی و مشاوره از تسهیلات بیمه پایه و تکمیلی اشاره شده است.

 

متاسفانه هنگام رای گیری و به دلیل سنگ اندازی بعضی دستگاهها این بند با وجود تصویب در کمیسیون تلفیق و کمیسیون اجتماعی در صحن علنی مطرح نشد و به عبارتی بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره حذف گردید که خوشبختانه با کمک همکاران، دوستان و جناب آقای دکتر سلمان خدادادی رئیس محترم کمیسیون اجتماعی که انصافاً نهایت همکاری را با سازمان بعمل آوردند و دستور مستقیم رییس مجلس به هیئت رییسه برای اصلاح موضوع و حل مشکل برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در زمان بررسی قانون بودجه (که بررسی قانون برنامه به اتمام رسیده بود و طبق قانون وقتی مجلس مشغول بررسی یک برنامه است هیچ قانون و لایحه ای بررسی نمی شود) یک جلسه فوق العاده تشکیل گردید و بند بیمه پایه و تکمیلی خدمات روانشناسی و مشاوره که حذف شده بود به رای گذاشته شد و با رایزنی های بسیار با تک تک نمایندگان مجلس  توانست رای بالایی از نمایندگان مجلس را بگیرد  و خدمات روانشناسی و مشاوره از خدمات بیمه پایه و تکمیلی برخوردار شود. اما همانگونه که مستحضرید وقتی قانونی در مجلس مصوب می شود دولت طی یک دوره ۶ ماهه آیین نامه ی اجرایی آنرا تدوین می کند و حتی مقرر شده است که سازمان در تنظیم آیین نامه اجرایی ماده ۱۱۷ هم نقش داشته باشد و این یک پیروزی بزرگ است که می تواند ترسیم کننده افق های روشنی برای سازمان باشد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار داشت طبق ماده ۲۲ قانون، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره باید در راستای توسعه و ترویج روان شناسی و مشاوره به سازمانهای دیگرکمک کند بنابراین در همین راستا تفاهم نامه هایی در دستور کار سازمان قرار گرفت و با وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها تفاهم نامه ای منعقد گردید که نتایج مثبتی را برای جامعه روان شناسی و مشاوره به همراه داشته است.

دکتر اللهیاری افزود وزارت ورزش و جوانان باید الگوی ما در ارتباط با سایر دستگاهها باشد این وزارت علیرغم اینکه سازمان ملی جوانان سابقه طولانی در صدور مجوز مراکز را داشت اما  قانون را رعایت کرد و نهایت همکاری را با سازمان بعمل آورد.

دکتر اللهیاری در ادامه از همکاری صمیمانه جناب آقای دکتر سلطانی فر وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان،  آقای مهندس رستمی معاون محترم وزیر،به ویژه از زحمات آقای دکتر صبحی مدیر دفتر ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان  تقدیر و تشکر نمودند.

دکتر اللهیاری در ادامه گزارش عملکرد و توفیقات سازمان در سال ۱۳۹۵، به لایحه به اصطلاح سلامت روان وزارت بهداشت  و ماده ۲۲ این قانون که صدور مجوز مراکز را صرفاً در اختیار آن وزارت قرار می داد اشاره کرد که به دلیل حضور و اتحاد روان شناسان و مشاوران این لایحه از دستور کار هیات دولت خارج گردید. همچنین ایشان گریزی به پروژه شکست خورده انتقال رشته های روان شناسی بالینی و سلامت به وزارت بهداشت داشتند که خوشبختانه به دلیل حضور خوب روان شناسان و مشاوران در کنار سازمان با قدرت تمام کنسل شد.

ایشان در تشریح تغییرات مثبت سازمان در سالهای گذشته بیان کرد ۴ سال پیش که سازمان را تحویل گرفتیم نامه ای از یک دستگاه به ما رسید و محتوای نامه بدین شرح بود: یا خود را با ما تطبیق دهید یا طی ۶ ماه بوسیله پلیس امنیت سازمان را تعطیل خواهیم کرد اما خوشبختانه امروز، علیرغم تمام مشکلات و بی مهری ها به نقطه ای رسیده ایم که اصالت وجودی سازمان پذیرفته شده است و همان دستگاهی که ۴ سال پیش ما را تهدید به پلمپ سازمان می کرد از ما خواهش می کند سازمان با آنها همکاری کند تا مراکزشان را با قوانین سازمان تطبیق دهند و این افتخار بزرگی برای جامعه روان شناسی و مشاوره و سازمان نظام می باشد.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مورد چرایی عدم برگزاری مراسم روز روانشناس و مشاور همانند سال گذشته تصریح کرد، این روز در واقع روز روانشناسی و مشاوره نیست بلکه روز روانشناس و مشاور و همچنین تجلیل از مقام والای روانشناس و مشاور است و ما تمایل زیادی داشتیم که مراسمی حتی باشکوه تر از سال گذشته را برگزار کنیم اما طی جلسات شورای عالی بزرگداشت روز روانشناس و مشاور که در سازمان تشکیل شد، دوستان  و همکاران به این نتیجه رسیدند که با توجه به فضای انتخاباتی حاکم در کشور ممکن است کاندیدهایی در جلسات حضور پیدا کنند و یا پوستر های انتخاباتی و کارت ویزیت کاندیدها در این مراسم توزیع شود، از آنجایی که در شان هیچ روانشناس و مشاوری نیست مانع از حضور کسی در مراسم شود، بهترین کار این بود که اصلاً مراسمی برگزار نشود و در واقع روانشناسان و مشاوران فهیم به خاطر مسایل کلان جامعه، نقش برجسته آنها در الگو بودن در مسایل اخلاقی و سلامت جامعه از حق طبیعی خود گذشتند و یک رفتار عاقلانه و اخلاقی را انجام دادند که جا دارد بنده به سهم خود از این تصمیم ارزشمند تشکر و سپاسگزاری کنم.

دکتر اللهیاری افزود مراسمی در سطح ملی برای این روز نداریم و به فعالیت در فضای مجازی و جلسات کنترل شده که انتظاری از آنها ایجاد نمی شود بسنده می کنیم.ایشان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در شکل گیری سازمان و توجه ایشان به حوزه روانشناسی و مشاوره افزود در کدام حوزه تخصصی میبینیم که این چنین مقام معظم رهبری توجه خاص نشان دهند؟!

دکتر اللهیاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من به نمایندگی از شورای عالی بزرگداشت روز روان شناس و مشاور و شورای مرکزی سازمان  با مسئولین ذیربط صحبت کردم که پس از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و یا بعد از ماه مبارک رمضان یک همایش بین المللی با دعوت از وزرای صحت و سلامت کشورهای اکو برگزار شود و قطعاً مقام معظم رهبری در آن مراسم برای روان شناسان و مشاوران کشورهای اسلامی پیام خواهند داد و خروجی آن همایش ارایه الگوی برای روان شناسان و مشاوران کشورهای اسلامی و تنظیم سند کاهش تنش در سطح منطقه و جهان خواهد بود.

دکتر عباسعلی اللهیاری جامعه روانشناسی و مشاوره را به وحدت و اتحاد دعوت کرد و اظهار نمود: هر روان شناس و مشاوری می تواند در مورد عملکرد سازمان انتقاد یا پیشنهادی داشته باشد و آنرا به بنده یا معاونین و اعضای محترم شورای مرکزی منتقل کند و با آغوش باز از انتقادات سازنده استقبال میشود.

وی در ادامه گفت: کشتی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علیرغم تمامی مشکلات و تلاطم ها مسیر درست را در پیش گرفته است و قدرتمند تر و مستحکم تر  از همیشه در مسیر روشن و درخشان حرکت می کند و چشم انداز روان شناسی و مشاوره را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: در آینده نه چندان دور روزی فرا خواهید رسید هر رییس جمهور،وزیر، مسئول، شهردار ومدیری اگر می خواهد موفق باشد باید یک روانشناس و مشاور را در کنار خود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در پایان صحبت های خود، ضمن تشکر و قدردانی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در جلسه به نقش حساس این قشر در توسعه و ارتقاء شاخص های سلامت اشاره کرد و اظهار نمود که اصحاب رسانه خود را جدا از روانشناسان و مشاوران ندانند و با توجه آمار های منتشره که تقریبا ۲۳ میلیون فرد افسرده در جامعه وجود دارد وظیفه اصحاب رسانه حساس تر می شود و این اصحاب رسانه هستند که می توانند در آگاه سازی اقشار مختلف جامعه کمک کنند.

دکتر اللهیاری در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک هر خانواده ای با افتخار یک روانشناس و مشاور در کنار خود داشته باشد مسئله ای که فرهنگ سازی آن از رسالت های اصحاب محترم رسانه است.

در این مراسم سرکار خانم دکتر شکوه نوابی نژاد، نایب رئیس و عضو شورای مرکزی، ضمن تبریک روز روان شناس و مشاور و تشکر از زحمات ارزنده و ماندگار دکتر اللهیاری به عنوان رئیس سازمان به مسئله حذف کاورزی به عنوان یکی از مصوبات ارزشمند شورای مرکزی اشاره کردند، و آن را مصوبه ای در جهت دفاع از حقوق روانشناسان و مشاوران متقاضی پروانه اشتغال تخصصی دانست.

در ادامه دکتر عبدالله شفیع آبادی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای مرکزی روز روانشناس و مشاور را تبریک گفتند و از زحمات دکتر اللهیاری و دکتر حاتمی طی سالهای گذشته تشکر کردند. ایشان در ادامه صحبت های خود به مسئله کارورزی اشاره کرد و بیان داشتند که متاسفانه مسئله کارورزی فضایی برای سوء استفاده بعضی افراد شده بود که باید جلوی این سوء استفاده ها گرفته می شد .

ایشان با  بیان این نکته که کارورزی حذف نشده است بلکه برای گرفتن پروانه اشتغال تخصصی نیازی به ارایه گواهی کارورزی نیست گفت  در بسیاری از اوقات کارورزی یک برگه بی ارزش و بدون پشتوانه علمی است. ایشان در ادامه حذف کاروزی و کارگاهای تخصصی را یکی از کارهای ارزشمند شورای مرکزی سازمان دانست.

دکتر شفیع آبادی در ادامه از رئیس سازمان درخواست کرد که مستندات شکل گیری سازمان را تهیه نماید و آنرا مکتوب کند تا همگان بدانند که چه کسانی برای شکل گیری سازمان زحمت کشیده اند.

در ادامه این مراسم دکتر ناصر صبحی قراملکی بازرس سازمان، ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور و خیر مقدم به حضار، به آرمانهای خود در تشکیل سازمان اشاره کرد که با کمک انسانهای بزرگوار و افراد بسیاری  همچون دکتر اللهیاری در مجلس شورای اسلامی محقق گردیده است تا ما امروز صاحب صنف و سازمانی قدرتمند باشیم که انشاالله کمیته مستند سازی این روند شکل گیری را تدوین و تهیه خواهد کرد.

وی در ادامه به صیانت از حقوق همه روانشناسان و مشاوران اشاره کرد و حذف کارورزی را نتیجه جمعبندی درخواست ها و مطالبات روان شناسان و مشاوران از نقاط مختلف کشور دانست و اگر اعتراضی در این زمینه مشاهده می شود مربوط به کسانی است که بازار و دلالی گری آنها به خطر افتاده است.

ایشان در پایان از همه روانشناسان و مشاوران در خواست کرد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را  تنها مرجع و متولی مسایل روانشناسی در کشور بدانند، بنابراین هرگونه اطلاعیه در مورد برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی در حیطه روانشناسی و مشاوره را با سازمان هماهنگ نمایند و فقط به خبرهای مندرج در سایت سازمان به عنوان معتبرترین کانال ارتباطی اعتماد کنند و خبرهای که در سایر کانال ها و فضای مجازی منتشر می شود را نامعتبر دانست.

سپس سرکار خانم دکتر سیمین حسینیان عضو شورای مرکزی و هیات علمی دانشگاه الزهرا، این روز را به همه روانشناسان و مشاوران تبریک گفت و یکی مزایای تصویب این روز را تصریح هویت روانشناس و مشاور در جامعه دانست و از مزایای دیگر سازمان به محبوبیت رشته روانشناسی و مشاوره اشاره کرد که بعد از تصویب سازمان و در سالهای اخیر در انتخاب رشته داوطلبین کنکور کاملا مشهود است.

وی دفاع و صیانت از حقوق روانشناسان و مشاوران و مراجعان آنها را از عواید تشکیل سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد که روز به روز معیار های اخلاق حرفه ای در فعالیت روانشناسان و مشاوران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم دکتر جواد خلعتبری بازرس سازمان، ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور به مسئله حذف کارورزی اشاره کرد و توهین در این زمینه را به شورای مرکزی بسیار مذموم و زشت دانست. ایشان تصمیم شورای مرکزی در حذف کاروزی در این برهه از زمان را، یک کار کارشناسانه دانست و این عمل را به معنای حذف کاغذ خریدن عنوان کرد، بنابراین کارورزی را برای افزایش سطح سواد و دانش عملی ضروری دانست اما ارایه گواهی آن برای دریافت پروانه اشتغال تخصصی واجب نیست.

سپس دکتر محمد ابراهیم مداحی معاون آموزشی سازمان و عضو هیات علمی دانشگاه، روز روانشناس و مشاور را بعنوان تجلی اراده روان شناسان و مشاوران در نهادینه کردن دانش روانشناسی تبریک گفتند.

نماینده مجلس پنجم شورای اسلامی به فرایند شکل گیری سازمان و تلاش همه جانبه بسیاری از بزرگان و چالشهایی که در مسیر شکل گیری سازمان وجود داشت اشاره کردند و نیاز امروز سازمان را حضور روانشناسان و مشاوران در عرصه دانست.

ایشان مشکل اساسی جامعه را داشتن سبک اشتباه و ناسالم عنوان کرد و وظیفه سیاست مداران و مسئولان را اصلاح الگوهای ناسالم جامعه دانست.

در ادامه این مراسم دکتر مرتضوی کیاسری دبیر شورای عالی بزرگداشت روز روانشناس و مشاور ضمن تبریک روز روان شناس و مشاور از زحمات رئیس و مدیران سازمان تشکر کردند و یکی از عوامل مهم موفقیت سازمان را حمایت انجمن ها و تشکل ها از سازمان دانست. وی سازمان را خانه همه روانشناسان و مشاوران دانست و وظیفه همه را حراست از این خانه دانست، خانه ای که با خون دل به اینجا رسیده است.

 

(عکس ها از کانال تلگرامی دکتر اللهیاری)


telegram2 files