پژوهش های جدید از ایجاد احساس همدردی در افراد اوتیسم خبر می دهند

پژوهش های جدید از ایجاد احساس همدردی در افراد اوتیسم خبر می دهند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی رزالین فرانکلین شیکاگو توانستند از طریق دستکاری مدارهای مغزی افراد مبتلا به اوتیسم، نوعی احساس همدردی در آن‌ها ایجاد کنند.

نیچر در این مورد می نویسد: اوتیسم یکی از اختلالاتی است که در آمریکا به سرعت در حال رشد است. مبتلایان به این اختلال، به دلیل مشکل در برقراری روابط اجتماعی، احساس همدردی بسیار پایین یا فقدان این احساس را دارا می باشند و تاکنون درمان دارویی خاصی برای بهبود تاثیرات این اختلال بر رفتارهای اجتماعی مبتلایان یافت نشده است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد بخش آمیگدال مغز با اوتیسم ارتباط دارد. این بخش از مغز مسئول کنترل رفتار اجتماعی است. در این پژوهش، محققان سناریویی را اجرا کردند که در آن از جوندگان استفاده شد. در جریان کار بخش‌هایی از آمیگدال مغز یک جانور غیرفعال و سپس به عنوان ناظر در برابر تعدادی از همنوعان خود قرار گرفت که در واکنش به یک خطر قریب‌الوقوع، کاملا وحشت‌زده شدند، اما جونده ناظر نسبت به این احساس همنوعان خود هیچگونه واکنشی نشان ندادند. در روند آزمایش، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که عملکرد آمیگدال بر نحوه همدردی نسبت به احساس هم‌نوعان تاثیر می‌گذارد، بنابراین با تغییر مدارهای مغزی می‌توان احساس همدردی را در افراد مبتلا به اوتیسم تقویت کرد.

اوتیسم یک اختلال عصبی-رشدی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال، معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت.

گزارش کامل این پژوهش  در نشریه Nature Neuroscience منتشر شده است.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files