دکتر سلطانی فر: تاییدیه مراکز مشاوره یکی از الزامات ثبت ازدواج در کنار دیگر قوانین باشد

دکتر سلطانی فر: تاییدیه مراکز مشاوره یکی از الزامات ثبت ازدواج در کنار دیگر قوانین باشد

به گزارش خبرنگار سایک نیوز، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضمن خیر مقدم به حضار مراسم اهداء ۸۷ پروانه فعالیت به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و تبریک دهه فجر، اهمیت و ارزش علوم انسانی و مسائل پرورشی و تربیتی در کشورمان را با ذکر مقایسه ای از دو اندیشمند بزرگ کشور در حوزه های مغز و اعصاب و روانشناسی و مشاوره، مورد توجه قرار داد و از عدم توجه صحیح به این حوزه ابراز ناراحتی کرده و افزود: واقعیت این است که رشته های مرتبط با علوم انسانی از ارزش ویژه ای در پرورش روحی انسان ها برخوردار هستند.

وی ادامه داد: دنیای پیشرفته غرب برای سرعت بخشیدن به توسعه، بر روی رشته های مرتبط با علوم انسانی متمرکز شده اند. این درحالی است که ما کمتر به این موضوعات می پردازیم و کمتر برایشان ارزش قائل هستیم.

دکتر سلطانی فر با طرح این پرسش که با وجود اقدامات صورت گرفته چرا آمار طلاق در کشورمان روند رو به رشد یافته است و چرا بنیان های خانواده از استحکام لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: به نظر می رسد علت این مسئله، عدم توجه کافی به رشته های علوم انسانی و شاخه های مرتبط با مسائل تربیتی و پرورشی است. در واقع ما باید برای رفع این مشکلات زمینه آموزش را برای یک زندگی مشترک، تحمل سختی ها و لذت بردن از نتایج زندگی مشترک مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به مسائل و مشکلات ازدواج و تشکیل خانواده اشاره و افزود: برخی از ساز وکارهای سخت افزاری که برای ازدواج مورد نیاز است درکشورمان وجود دارد و بی تردید تک تک شما این موضوع را تایید می کنید که پشتیبانی در خصوص امکانات مادی و مقتضیات مورد نیاز برای تشکیل خانواده، در سال های اخیر شرایط بهتری پیدا کرده است.

وی با مهم خواندن نقش مراکز مشاوره ازدواج و تشکیل خانواده بیان کرد: حال که ما می توانیم گره ای از مشکلات مردم باز کنیم، باید مسائل را مورد بررسی قرار داده و خدمات لازم را ارائه دهیم.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: باید به سمتی برویم که تاییدیه مراکز مشاوره یکی از الزامات ثبت ازدواج در کنار دیگر قوانین باشد، البته شاید چنین خواسته‌ای رویایی باشد اما باید کارهای بزرگ را با برداشتن قدم اول آغاز کرد. البته این کار بزرگ و سنگین است، اما هر کار بزرگ و پیچیده ای یک قدم و پله اول دارد که باید طی شود. ما باید افق های بلند مدت و اهداف بالاتر را ببینیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای مهمی داشته است و در سه و سال و نیم اخیر نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که بهترین آن برداشته شدن سایه جنگ از کشور است. لازم است هر کدام در جایگاه خود فکر و تلاش کنیم و امیدواریم بتوانیم آینده روشن تری را رقم بزنیم.


telegram2 files