کیفیت خواب افراد خلاق با دیگران متفاوت است

کیفیت خواب افراد خلاق با دیگران متفاوت است

به گزارش سایک نیوز به نقل از سلامت آنلاین، پژوهشگران دریافتند که افراد خلاق، احتمالا کمتر از افرادی که خلاق نیستند با خوابی باکیفیت و خوب مواجه خواهند شد، حتی اگر طول مدت خوابشان بیشتر باشد.

Around the World در این مورد می نویسد: در مطالعه‌ای جدید، پژوهشگران چگونگی اثرگذاری دو نوع خلاقیت (بصری و کلامی) بر جنبه‌های بیرونی و درونی کیفیت خواب، از قبیل مدت و دوره‌های آن را مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های این مطالعه، بیانگر تفاوت الگوی خواب در هر دو بود. بدان معنا که خلاقیت بصری با مکانیسم‌های مغزی متفاوتی نسبت به خلاقیت کلامی فعال می‌شود. کسانی که خلاقیت بصری داشتند، اختلالاتی در خواب خود را گزارش داده بودند که منجر به بروز مشکلاتی در عملکردشان در طول روز می‌شد در حالی که افرادی با خلاقیت کلامی، هرچند ساعات بیشتری می‌خوابیدند، دیر به خواب می‌رفتند و دیرتر هم بیدار می‌شدند.

این یاته ها، چنین فرضی را در نزد پژوهشگران تقویت کرده ات که پردازش و تجلی خلاقیت‌های بصری، طرز کار روانی متفاوتی نسبت به خلاقیت کلامی دارد. یکی از توضیحات احتمالی برای چنین تفاوت‌هایی می‌تواند این باشد که خلاقیت بصری، باعث هوشیاری بیشتر می‌شود که به نوبه خود می‌تواند سبب بروز اختلال در خواب فرد باشد. از سوی دیگر، ممکن است ادامه روند خلاقیت در افرادی با خلاقیت کلامی بر فرایند خواب آنها نیز اثر بگذارد و زمان بیشتری آنها را بیدار نگاه دارد و پس از به خواب رفتن نیز مدت خوابشان را طولانی‌تر کند.

نتایجی که از این مطالعه به دست آمد نشان داد در هر دو گروه افراد خلاق با خلاقیت بصری و کلامی، الگوی خواب متفاوت از افراد خیر خلاق است.

 

بیشتر بخوانید:

هنوز می توانم خلاق باشم؟
ویژگی های افراد خلاق
خلاقیت ترس از مرگ را کاهش می دهد
خواب هایتان رنگی است یا سیاه و سفید؟

 


telegram2 files