نگاهی به زبان بدن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف

نگاهی به زبان بدن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف

به گزارش سایک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت در گزارشی به تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف پرداخته است.

ایندیپندنت در این خصوص می نویسد: لحن تفرقه‌انگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بحث‌های زیادی را برانگیخته و تاکنون بارها مورد بررسی قرار گرفته است،اما زبان بدن وی و حرکاتش در روز تحلیف هنوز تحلیل نشده است.

فضای رسمی مراسم تحلیف ترامپ، زمینه تمرکز بر رفتار وی و همراهانش را فراهم آورد. به طوریکه حرکات ترامپ و باراک اوباما و رفتار این دو با همسرانشان مورد توجه طیف گسترده‌ای از مردم قرار گرفت.

پیتر کُلِت، روانشناس رفتاری عقیده دارد چهار ویژگی اصلی در حالات چهره ترامپ وجود دارد. حالتی که بیش از همه در چهره وی دیده می‌شود مرد آلفا نام دارد که در آن ترامپ لبخند نمی‌زند، ابروهایش را پایین آورده و چشمانش را تنگ می‌کند.
وی در این خصوص می‌گوید: ما با لبخند زدن، به دیگران می‌فهمانیم که برایشان یک تهدید به حساب نمی‌آییم. ترامپ با لبخند نزدن به دیگران می‌فهماند که او یک تهدید است.

trump-under-gif-wood

ترامپ گاهی اوقات چانه خود را جلو می‌آورد. به اعتقاد دکتر کلت این ژستی است که افرادی که باور دارند باید به پست مدیریتی گماشته شوند از خود نشان می‌دهند.
لبخند با لبان بسته اندازه دهان را بزرگتر نشان می‌دهد و این ژست نیز از ویژگی‌های مدیران ارشد است. دونالد ترامپ معمولاً اینگونه لبخندی بر لب دارد.
دکتر کلت می‌گوید ترامپ در اکثر مواقع دندان‌های خود را پنهان می‌کند. این حالت آسیب‌پذیری وی را نشان می‌دهد. حتی حالتی که وی چانه خود را به گردنش نزدیک‌تر می‌کند یک واکنش غریزی به انتقادات و حملات لفظی است. به طوریکه به نظر می‌آید او آماده می شود تا ضربه‌ای به صورتش وارد شود.

donald-trump-debate
جالب است بدانید که در زمان برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، حالات مذکور در چهره وی پیدا نبود.

ویژگی دیگر ترامپ که زیاد به چشم می‌آید، حرکت دستان وی است. حرکت دستان ترامپ در روز تحلیف بسیار زیاد بود. برای مثال وی پس از پایان سخنرانی دست مشت شده خود را بالا برد.

کارل کینسلی گُمان، متخصص زبان بدن  در مجله فوربز در این خصوص می نویسد: این حرکت (مشت گره کرده) نشان‌دهنده‌ی دقت و کنترل است. وقتی وی مشت خود را باز کرد نشان داد که آماده عملی کردن حرف‌هایش است.

۵۷۴۲۰۸۹_۶۴۵

پاتریک اِی استوارت پژوهشگر روانشناسی سیاسی، در خصوص حرکات دست ترامپ می‌گوید: به نظر من ترامپ بیشترین بهره را از تصویرسازی با دستانش می‌برد.

متخصصان دیگری نیز به تحلیل رفتار رئیس‌جمهور آمریکا با همسرش ملانیا پرداختند. پتی وود متخصص زبان بدن، در مصاحبه با میل‌آنلاین می گوید: جالب است که ترامپ هنگام پیاده شدن از ماشین مستقیماً به سمت اوباما و همسرش رفت تا به آنها سلام کند. وی به همسرش کمک نکرد از ماشین خارج شود، او را همراهی نکرد و حتی برای آگاهی از وضعیت او به عقب هم نگاه نکرد. این در حالیست که اوباما با توجه به میزان اضطراب ملانیا وی را تا داخل سالن همراهی کرد.

باراک اوباما همچنین زمانیکه همسرش میشل اوباما، از ملانیا ترامپ هدیه‌ای دریافت کرد و نمی‌دانست آن را کجا قرار دهد، به سرعت شرایط را مدیریت کرد و هدیه را از همسرش گرفت. این رفتار اوباما نشان‌دهنده‌ی صمیمیت وی و همسرش بود.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files