استفاده بیش از ۲ شبکه اجتماعی احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

استفاده بیش از ۲ شبکه اجتماعی احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، امروزه رسانه های اجتماعی مجازی جایگاه مهمی در زندگی مردم سراسر پیدا کرده اند و کاربران زمان زیادی را برای استفاده از این شبکه ها صرف می کنند.
هلث نیوز لاین در این خصوص می نویسد: مطالعه جدید پژوهشگران نشان داده است که استفاده از رسانه های اجتماعی متعدد می تواند سلامت روان را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.
نتایج این پژوهش مشخص ساخته است، افرادی که از هفت بستر اجتماعی اینترنتی یا بیشتر استفاده می کنند، در قیاس با سایرین که کاربر حداکثر دو بستر هستند، سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار دارند.
محققان برای این مطالعه، علائم افسردگی و اضطراب با استفاده از یک سیستم علمی را در ۱۷۸۷۷ جوان ۱۹ تا ۳۲ ساله اندازه گرفتند و همچنین تعداد شبکه ها و وب سایت های اجتماعی مورد بازدید آنها از جمله فیس بوک، یوتیوب، توییتر، گوگل پلاس،اینستاگرام، Reddit، وبلاگ Tumblr، Pinterest، واین، و LinkedIn را یادداشت کردند.
در این تحقیق همچنین علاوه بر ثبت فاکتورهایی از جمله سن، جنسیت، تاهل و درآمد خانواده، کل زمانی که هر یک از کاربران در شبکه های اجتماعی مجازی صرف می کردند، مورد بررسی قرار گرفت.
نتیجه بررسی ها این بود که احتمال ابتلا به سطوح بالاتر افسردگی در افرادی که کاربر و بازدیدکننده شبکه های اجتماعی بیشتری بودند، ۳٫۱ برابر و احتمال ابتلا به علائم اضطراب در این افراد ۳٫۳ برابر کسانی بود که از تعداد کمتری رسانه های اجتماعی آنلاین استفاده کرده بودند.
این مقاله تحت عنوان استفاده از بسترهای رسانه اجتماعی متعدد و علائم افسردگی و اضطراب در مجله علمی Computers in Human Behaviour منتشر شده است.

 

بیشتر بخوانید:
افزایش سواد رسانه ای نوجوانان در استفاده از فضای مجازی
چرا ایرانی ها به صفحات مجازی افراد حمله می کنند؟ روانشناسان پاسخ می دهند


telegram2 files