طلاق به کدام یک بیشتر آسیب می زند؟ زن یا مرد؟

طلاق به کدام یک بیشتر آسیب می زند؟ زن یا مرد؟

به گزارش سایک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امیرهوشنگ مهریار درباره اینکه پس از طلاق کدام یک از زوجین آسیب بیشتری می بینند، گفت: اینکه آیا واقعا مقوله طلاق برای آقایان سخت‌تر است یا خانم‌ها مسئله ای است که خیلی به آن پرداخته نشده است.

این روانشناس ادامه داد: به هر حال ازدواج نیازمند سرمایه گذاری عاطفی و مادی بسیاری برای طرفین است و به هم خوردن یک رابطه آسیب های اجتماعی و مالی را برای زوجین ایجاد می کند.

البته باید به این نکته توجه کنیم که بر هم خوردن یک رابطه هزینه‌هایی را برای آقایان در پی دارد و این امر خیلی به مذاقشان خوش نمی‌آید.

در رابطه با آسیب های روحی زوجین پس از طلاق، میزان لطمه های روحی به زوجین به این امر بستگی دارد که مسئله طلاق از سوی مرد یا زن مطرح شده باشد و در نتیجه پذیرش قضیه برای طرف مطرح کننده راحت تر خواهد بود.

در جامعه ما مردها در زمان طلاق و جدایی از همسر آسیب های کمتری از لحاظ روحی خواهند دید،زیرا انتخاب ها و فرصت های بیشتری را جامعه و فرهنگ در اختیار وی خواهد گذاشت، برای مثال مردی با ۴۰ سال سن پس از جدایی به سادگی می تواند با خانمی کوچکتر از خود ازدواج کند.

این در حالیست که زنان در دوره پس از طلاق در جامعه با بحران‌های مختلفی از جمله مشکلات مالی، مشکلات احساسی، عدم حمایت از سوی خانواده و جامعه و تنهایی مواجه هستند.

یکی دیگر از مشکلات طلاق برای خانم‌ها این است که در بسیاری از موارد امکان ازدواج مجدد وجود ندارد.

این روانشناس در پایان گفت: در کشور ما تنها مسئله‌ای که برای مردها پس از طلاق مشکل ساز می‌شود پرداخت مهریه و مشکلات مالی است و از لحاظ روحی خیلی دچار مشکل نخواهند شد و یا اگر احساس تنهایی کنند مقطعی بوده و زودگذر است.

 

بیشتر بخوانید:
زمانی که زوجین تنهایی دو نفره را تجربه می کنند: طلاق عاطفی
آیا واقعاً آمادگی طلاق را دارید؟

 

در این زمینه شما چه فکر می کنید؟


telegram2 files