کاهش استرس با تمرینات یوگا

کاهش استرس با تمرینات یوگا

مطالعات نشان می دهد تمرین منظم یوگا می تواند به کاهش استرس و بهبود خلق و خو کمک کند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، مطالعه جدید محققان استرالیایی بر روی گروه از زنان نشان داد یوگا موجب کاهش سطح استرس روانی و همچنین استرس ادراکی بر روی زنانی شد که به طور منظم تمرین های یوگا را انجام می دادند.

محققان در این مطالعه ۱۱۶ زنی که مبتلا به استرس سطح متوسط تا بسیار بالا بودند را حداقل به مدت یک ماه تحت مطالعه قرار دادند. این زنان به دو گروه تقسیم شدند: گروهی به طور منظم تمرین یوگا را انجام می دادند و گروهی که به هیچ عنوان تمرین یوگا انجام نمی دادند.

زنان گروه یوگا، به مدت ۸ هفته در ۱۶ کلاس یک ساعته یوگا و دو بار در هفته شرکت می کردند، اگرچه برخی از آنها فقط هفته ای یکبار در کلاس ها شرکت کردند. در حدود ۴۰ زن حداقل یکبار در هفته و به مدت ۸ هفته به کلاس رفته بودند.

کیتلین هارکس، دانشجوی دکترا و معلم یوگا که سرپرستی این تحقیق را به عهده داشت، در این باره می گوید: «من در طول این سال ها شاهد بودم که چقدر تمرین منظم یوگا به حفظ تعادل سطح استرس خودم کمک کرده است و من در افراد تحت تعلیم خود نیز شاهد این بهبود شرایط بوده ام.»

به گفته محققان، زنان گروه یوگا نه تنها شاهد تغییر در سطح استرس شان بوده اند بلکه احساسات مثبت و شرایط اخلاقی بهتری را نیز تجربه کرده اند.

همچنین یوگا موجب کاهش سایز اندازه دور کمر این زنان شده و به آنها کمک کرده تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

مطالعات قبلی در مورد یوگا نشان داده است که تمرین یوگا در سنین بالا می تواند ریسک مشکلات قلبی و همچنین علائم درد و افسردگی را کاهش دهد.


telegram2 files