رتبه بندی مربیان پیش‌دبستانی امسال انجام می‌شود

رتبه بندی مربیان پیش‌دبستانی امسال انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از کودکان در کلاس درس مشکلات یادگیری دارند، گفت: رتبه بندی مربیان پیش‌دبستانی امسال انجام می‌شود.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز در آخرین روز برگزاری سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: ۴۷ هزار دانش‌آموز پایه اول در دو سال قبل مردودی و تکرار پایه را تجربه کردند در حالیکه براساس نظام ارزشیابی توصیفی و برحسب ظاهر نباید تکرار پایه داشته باشیم.

وی افزود: توجه ویژه به دانش آموزان کلاس اول و آموزش اولیا ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳ تا ۴ درصد کودکان در طرح سنجش به عنوان دیرآموز شناسایی می‌شوند گفت: این در شرایطی است که براساس نرم جهانی ۱۳٫۶درصد کودکان دیرآموز هستند. یعنی بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس درس مشکلات یادگیری دارند که باید به خوبی شناسایی شده و برای رفع آن اقدام شود.

دیمه‌ور با اشاره به دوره پیش‌دبستانی مطرح کرد: امسال با تخصیص اعتبار از سوی دولت در مناطق دو زبانه ۱۵۰هزار کودک، در مناطق محروم ۵۰هزار کودک و در حاشیه شهرها ۱۰هزار کودک به طور رایگان در دوره پیش‌دبستانی جذب خواهند شد البته در این دوره اولویت با کودکان مناطق عشایری است.

وی در خصوص رتبه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی اظهار کرد: این طرح امسال اجرا می‌شود، چرا که حساس‌ترین دوره تحصیلی را به افرادی سپرده‌ایم در برخی موارد کمترین صلاحیت‌ها از نظر حرفه‌ای برای حضور در این دوره را ندارند.

وی گفت: سال تحصیلی آینده دو جایزه ملی خواهیم داشت. نخست جایزه ملی انتخاب منطقه برتر در حوزه پیش‌دبستانی و جایزه ملی دوستدار کودک که به اداراتی تعلق می‌گیرد که در مدارس ابتدایی به ویژه در مناطق روستایی خدمات خاصی ارائه کرده‌اند.


telegram2 files