خدمات رایگان مراکز مشاوره روان شناختی و ژنتیک به مناسبت هفته دولت در قزوین

خدمات رایگان مراکز مشاوره روان شناختی و ژنتیک به مناسبت هفته دولت در قزوین

به گزارش سایک نیوز به نقل از  ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیک در کاهش معلولیت‌ها، گفت: همزمان با هفته دولت خدمات مراکز مشاوره روان شناختی و ژنتیک در استان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

علی دهباشی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره ژنتیک نقش موثری در پیشگیری و کاهش معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی بر عهده دارد و در سایر موارد ممکن است ناشی از یک حادثه و موارد غیر از ژنتیک باشد.

وی یکی از سیاست‌های بهزیستی استان را پیشگیری دانست و گفت: در این حوزه خدمات قابل توجهی از طرح غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیکی، غربالگری بینایی و گفتار درمانی در راستای کاهش معلولیت‌ها انجام می‌گیرد.

دهباشی پور با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در استان افزود: افتتاح دو طرح مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان و همچنین افتتاح سه طرح گروه همیاری زنان سرپرست خانوار در قزوین و تاکستان ، افتتاح مرکز روان شبانه روزی آرامش در مجتمع ۷۲ از جمله طرح‌های قابل افتتاح این اداره کل است.

این مسوول تصریح کرد: به همین مناسبت برگزاری کارگروه مرتبط با حمایت از کودکان کار با حضور اعضا آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوبه هیات وزیران ، بازدید مسوولان استانی از مرکز شبانه روزی سالمندان مرکز پدر بزرگها ، برگزاری مسابقه ورزشی فرزندان شبانه روزی با کودکان کار در مجتمع ۷۲ تن از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی اضافه کرد: بازدید از کمپ نوید ارمغان، بازدید از مرکز توانمندسازی مردان، مرکز مشاوره و سامانه تصمیم، بازدید از منزل مددجویان حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در این هفته در دستور کار قرار دارد.

۲۴ هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.