به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مراسم افتتاحیه همایش روانشناسی تربیتی شناختی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: مسأله اختلالات روانی در مدرسه یکی از دغدغههای مهم ما میباشد؛ دانشآموزان جمعیت در معرض خطر میباشند و این مسأله از جمله عواملیست که موجب رفتارهای ناسازگارانه میشود.
وی افزود: بحث شیوه پردازش شناختی اطلاعات در مغز همگون است و نظم ذهنی بر این اساس شکل گرفته است؛ وقتی دانشآموزان با اطلاعات متناقض در مدرسه، خانه و جامعه مواجه میشوند، دچار ناهماهنگی شناختی شده و این عدم هماهنگی ادراک او را دچار مشکل کرده و موجب “تعارض” میگردد؛ حواسپرتی، عدم تمرکز از همین جا نشأت میگیرد.
دکتر حاتمی در پایان اظهار داشت: همه ما میدانیم تعارض عامل اصلی بسیاری از رفتارهای ناسازگارانه از جمله اختلالاتروانی است. بنابراین با توجه به سن حساس کودکان و نوجوانان مسأله “تربیت شناختی” اهمیت دارد، اصولاً روانشناسی تربیتی باید در نظام تربیتی و آموزشی دخالت نماید تا آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم.
روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا