پنج نشانه ای که به شما میگوید شریک زندگی تان برای شما مناسب است یا نه ؟

پنج نشانه  ای که به شما میگوید شریک زندگی تان برای شما مناسب است یا نه ؟

معشوقه شما برای شما فردی مناسب است ؟ یا اینکه وقتش رسیده کاری کنید ؟ هیچ پاسخ قطعی برای این سوالات وجود ندارد. موقعیت هر فرد برایش خاص و متفاوت است. در زیر یک سری شاخص های کلی را برای شما آورده ایم تا با آنها بهتر بتوانید شرایط را بسنجید.
قبل از خواندن متن, رابطه ی خود را برای چند لحظه کنار بگذارید و از بیرون و مثل یک غریبه به رابطه ی خود و آینده اش نگاه کنید.

۱- ارزش های اصلی و اساسی شما با هم متفاوت است

شما دارای ارزش هایی هستید که با یک دیگر متفاوت است و غیر قابل مذاکره و سازش هستند.مثل آرزوی بچه دار شدن, ازدواج کردن و زندگی کردن در جایی دیگر ( مثل یک کشور دیگر).
اگر ارزش های شما و یارتان به طور قابل ملاحظه ای با یکدیگر متفاوت است, این نشان دهنده ی یک پرچم قرمز ( خطر)  در رابطه ی شماست. این مسئله باعث نگرانی است حتی اگر در حال حاضر با هم همراه باشید و رابطه خوبی داشته باشد.
به این نکته توجه داشت باشید که اگر ارزش های شما قابل سازش و حل کردن هستند , به آنها ارزش های اساسی نمی گویند یا اینکه دیگر جزو ارزش های اصلی شما نیستند.
توجه کنید که ارزش های اساسی قابل تغییر هستند ولی نه با فشار یا پیشنهاد کسی که دوستش دارید, باورهای اساسی فقط با گذر زمان و رشد نگرش شما تغییر خواهند کرد.

۲- شریک زندگی تان به تصمیمات شما اهمیتی نمی دهد

شما فیلمی را می بینید که شریکتان ایتدا انتخاب کرده و می خواهد ببیند, غذایی را می خوردید که او با خود از بیرون گرفته و اورده بدونه اینکه نظر شما را در مورد آن بپرسد,لباسی را تن کودکانتان می کنید که او دوست دارد. و این به این معنی است که او به هیچ کدام از این موارد اهمیتی نمی دهد و  همیشه از رفتار مطیعانه ی شما سو استفاده می کند.
اینطور در ذهن شریک شما جا می افتد که روال همیشه باید به این صورت باشد, مرد کنترل گر و زن مطیع٫ به این صورت شما به راحتی قابل جایگزین شدن با یک عروسک بادی هستید که هیچ نظری ندارد و فقط می توان از آن استفاده کرد.

۳٫ شریک زندگی تان به شما احترام نمی گذارد

کمبود احترام میتواند به شکل های مختلفی ابراز شود.
یک نفر پیشرو در همه ی رفتارهاست به شکلی که در مورد دوم مطرح شد. اما این نوع میتونه به شکل سو استفاده کلامی, احساسی و رفتار پرخاشگرانه منفعل نیز بروز کند. برای مثال سهیم نشدن در انجام کارهای خانه و واگذار کردن همه ی آنها به شما و یا ترتیب دادن یک تفریح برای اخر هفته بدون اینکه شما را هم جزئی از آن قرار دهد.
گاهی این سو استفاده های رفتاری تا حدودی نامحسوس هستند مثل صدا زدن شما با الفاظ زشت یا صدا نکردن نامتان و استفاده از واژه هایی مثل هوی. یا اینکه به صورت غیر مستقیم شما را آماج حملات کلامی خود قرار می دهد مثل اینکه می گوید : این لباس بهت نمیاد مثل زن های بدکاره شده. به این طریق او کنترل شما را به دست خود می گیرد و شما قادر نیستید رفتا ر او را سرزنش کنید.

۴٫ شریکتان به نیازهای احساسی و جنسی شما توجهی ندارد

همه کارها با توجه به خواسته ها و نظرات شریکتان انجام میشود. او انتظار دارد که شما هم دقیقا اون چیزی و بخواید که اون میخواد. او انتظار دارد که شما همه چیز را برایش آسان کنید و خودش هیچ کاری برای حفظ رابطه تان انجام نمی دهد.

۵٫ شریک شما کسی است که همیشه نیاز به توجه دارد ولی در قبالش توجهی به شما نمی کند

ممکنه زمان زیادی طول بکشه تا متوجه این قضیه بشید ولی در آخر یک جا ضربه میخورید.
شما همیشه به او توجه دارید و اهمیت میدهید که چه احساسی دارد, به چه چیزی نیاز دارد, برنامه اش چیست, خلقش چطور است و او به ندرت به شما این توجهات را نشان می دهد. به ندرت پیش میاد که درباره ی آسایش شما سوال کند و به آن اهمیتی بدهد. خب شما نمی تونید اونو سرزنش کنید چون شما مادر جدیدش هستید. این افراد شبیه به کودکانی برخورد می کنند که فقط توجه و محبت مادرانه می خواهند و در قبال آن خود چیزی عرضه نمی کنند.

نویسنده : دکتر بریت بروگارد
منبع : psychology today
ترجمه : تیم تخصصی سایک نیوز


telegram2 files