دکتر صبحی: موفق شدیم درسطح کشور اقدامات ماندگاری انجام دهیم

دکتر صبحی: موفق شدیم درسطح کشور اقدامات ماندگاری انجام دهیم

به گزارش خبرنگار سایک نیوز، دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ابتدای مراسم اهداء ۸۷ پروانه فعالیت به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده ، ضمن خیر مقدم به حضار، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که پس از سالها، شاهد تشکیل چنین جلسه ای هستیم و برای اولین بار در کشور و با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، شاهد اعطای تخصصی ترین و قانونی ترین مجوزهای مربوط به فعالیت روانشناسان و مشاوران در حوزه ازدواج و خانواده هستیم.

در ادامه وی گزارش کوتاهی از فرآیند دریافت، تاسیس و فعالیت مراکز تخصصی ازدواج و خانواده ارائه نمود و افزود: متقاضیان، در ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه صدور مجوز مراکز وزارت ورزش و جوانان می کنند که این فرآیند براساس ۲ تفاهم نامه ای که میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور منعقد گردیده ، انجام گرفت.پس از آنکه پروانه ها ثبت گردید، کارشناسان ما رسیدگی اولیه ای انجام داده، سپس پرونده ها در وزارتخانه، وارد فرآیند بررسی محتوایی می شوند و در صورتی که ایرادی وجود نداشته باشد و مورد تایید قرار گیرند، از اعضا برای مصاحبه دعوت بعمل می آید. در تمام جلسات مصاحبه، روانشناسان و مشاوران متخصص کشور حضور پیدا کرده و از متقاضیان مصاحبه به عمل می آورند. افرادی که در این مصاحبه ها حداقل ها را دریافت کرده باشند، به دوره آموزش های عمومی مرجوع می شوند. این دوره های آموزشی معمولاً آخر هفته و با تدریس آن دسته از روانشناسان و مشاورانی صورت می گیرد که فعالیت اصلی شان حوزه ازدواج و خانواده است. پس از شرکت در این دوره و دریافت گواهینامه، پرونده ها از وزارت ورزش و جوانان به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ارسال شده و آنجا در کمیسیون مشترکی که میان این دو دستگاه تشکیل گردیده ، بررسی تخصصی  می شوند. در واقع در سازمان نظام موارد نظارتی انجام می گیرد. نهایتاً افرادی که صلاحیت و کفایت لازم را برای دریافت پروانه داشته باشند، مراحل اداری را طی کرده و طی مراسمی پروانه تقدیم ایشان می گردد.

دکتر صبحی ضمن ابراز خرسندی از رسیدن به مرحله اعطای پروانه ها، تصریح کرد: تغییرات بسیار خوبی صورت گرفته است و آقای مهندس رستمی بر این مسئله اشراف کامل دارند، با حمایت های حداکثری ایشان از دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت، موفق شدیم درسطح کشور اقدامات ماندگاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به همکاری و تلاش های کارشناسان دفتر ازدواج و تعالی خانواده، همکاران معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان ، همکاران سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، آقای دکتر افروز، خانم دکتر نوابی نژاد و آقای دکتر حاتمی از آنها تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در پایان افزود: خبر خوش اینکه آقای دکتر اللهیاری نیز در جهت حمایت ویژه از این پروانه ها، دستور داده اند که از آن دسته از همکارانی که قبلاً از سازمان برای تاسیس اینگونه مراکز مجوز دریافت کرده اند، هیچگونه هزینه ای دریافت نشود و در صورتی که قبلاً دریافت شده، عودت داده شود و صرفاً آن دسته از عزیزان بر اساس مصوبات هزینه ای را پرداخت خواهند نمود که برای اولین بار اقدام به دریافت مجوز می کنند.


telegram2 files