تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۹۵

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۹۵ در روزهای ۳ تا ۵ اسفند انجام می شود. حسین توکلی گفت: داوطلبانی که در مهلت تعیین‌شده برای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ اقدام به ثبت‌نام نکردند می‌توانند از سوم تا پنجم اسفند ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام در ۱۳۷ کدرشته امتحانی از ۱۴۳ کدرشته امتحانی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۵ از روز ۱۶ آذر ماه از طریق سازمان سنجش آغاز شد و ۲۵ آذر ماه پایان یافت که بر همین اساس تعداد ۷۰۰ هزار و ۶۶ داوطلب ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۴۸۶ نفر زن و ۳۳۳ هزار و ۵۸۰ نفر مرد بودند یعنی ۵۲٫۳۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۴۷٫۶۵ درصد مرد بودند که آمار این آزمون نسبت به آمار داوطلبان کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ که ۸۱۳ هزار و ۱۳ نفر بود تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۴۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۳٫۸۹ درصد کمتر است.

توکلی گفت: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور که در تاریخ مقرر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند از روز دوشنبه سوم اسفند سال ۹۴ تا چهارشنبه ۵ اسفند بر روی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش که در نشریه پیک سنجش نیز چاپ شده است برای مشاهده، کنترل و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که برای ثبت‌نام اقدام نکردند نیز مهلت دوباره‌ای قرار داده شده و این افراد می‌توانند از سوم اسفند تا چهارشنبه پنجم اسفند با مراجعه به سایت سنجش و مطالعه دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن با تکمیل مدارک برای ثبت‌نام اقدام کنند.


telegram2 files