زیبایی یا جنون؟ مسئله این است!

زیبایی یا جنون؟ مسئله این است!
به گزارش سایک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر به دلیل تاثیر فضای مجازی و الگوبرداری از الگوهای نادرست در جامعه انجام جراحی های زیبایی در بین جوانان افزایش چشمگیری داشته است.
نکته قابل توجه این است که شیوع انجام این قبیل جراحی ها نه تنها در بین خانم ها بلکه در میان آقایان نیز افزایش یافته و در کلینیک های زیبایی شاهد مردانی هستیم که متقاضی انجام جراحی های مختلفی نظیر، کوچک نمودن بینی، ایجاد چال گونه، کاشت و تغییر شکل ابرو و تغییر زاویه صورت و سایر جراحی های زیبایی هستند.
متقاضیان مرد جراحی های زیبایی، عموما در رده سنی بین ۲۰ تا ۳۵ سال هستند و می توان گفت که در کشور ما انجام جراحی های زیبایی بیشترین متقاضیان را به خود اختصاص می دهد.
افراد به علت تبلیغات رسانه ها و تصورات اشتباه از ارزش ها و تلاش در جهت شبیه شدن به الگوهای ذهنی خودساخته شان به سمت جراحی های زیبایی روی می آورند.
همچنیین تغییر ارزش های اجتماعی، ظاهر بینی و سطح‌نگری به جای توجه به طرز فکر، شخصیت و ارزش های والای انسانی از جمله علل گرایش جوانان به انجام عمل های زیبایی است.

گفتنی است که افرادی که به دنبال اینگونه جراحی ها می روند، چهره خود را نمی پسندند و دوست دارند به هر طریقی تغییر نمایند. این افراد دچار اختلال بدریخت انگاری بدن هستند. این افراد هر کاری را که به تصور خود موجب زیباتر شدن شان می شود، به هر قیمتی انجام می دهند. تنها در صورتی این احساس و اقدام برای جراحی طبیعی است که عضوی دچار ناهنجاری باشد و نیاز به جراحی توسط متخصص احساس شود و لازم به ذکر است عموما مردی که به دنبال جراحی های زیبایی می رود و بیش از حد به ظاهر خود اهمیت می دهد، فردی است که از نظر روانشناختی مشکل دارد.

عموما افرادی که به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می کنند با وجود انجام جراحی های مکرر باز از چهره خود راضی نیستند و در اثر انجام جراحی های متعدد، چهره های نامتوازن و غیر طبیعی به دست می آورند.
در پایان باید گفت متاسفانه جنون زیبایی به دلیل انحطاط انسانیت و معنویت و بر هم ریختن ارزش های سالم اجتماعی و حرکت به سمت ارزش های بی محتوا والگوهای نادرست در جامعه روزبه روز گسترش می یابد و افراد از این طریق می خواهند جایگاه دلخواه را در اجتماع به دست آورند.


telegram2 files