هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می دهد

هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می دهد

به گزارش سایک نیوز به نقل از فارس، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر در برخی از برنامه‌ها از هزینه‌های جزئی جلوگیری نشود بعدها می بایست هزینه‌های کلان پرداخته شود ، بنابراین نخبگان در تدوین قانونگذاری‌ها در حوزه خانواده به نکته‌های اساسی بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر در هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می‌دهد، باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های درستی کرد.

خدادادی گفت: براساس آمار مربوط به سال ۹۰ تعداد ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار زن سرپرست خانوار ثبت شده است که این آمار در مقایسه با سال ۸۵ که چیزی در حدود یک میلیون و ۶۶۴ هزار زن خانوار به صورت رسمی ثبت شده بود، بسیار تکان‌دهنده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج و کاهش سن بین ازدواج و طلاق هستیم. قبلاً فاصله ازدواج و طلاق ۵ تا ۷ سال بود، اکنون ۳ تا ۵ سال تعریف شده است، که این نگران‌کننده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حوزه قانونگذاری، وجود قانون مشکلی را حل نمی‌کند. ما اکنون مشکل کمبود قانون نداریم، اگر همین سیاست‌های ابلاغی رهبری به خوبی تقسیم کار و اجرایی شود و هر قوه و سازمانی در جهت تحقق آن، برنامه‌ریزی کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: مجلس در سال ۸۳ قانون حمایت از ازدواج جوانان را تصویب کرد، اما تاکنون چقدر دولت در اجرای آن موفق بوده است؟ برای پرداخت وام ازدواج ۳ یا ۵ میلیونی به جوانان، چقدر به جوانان فشار می‌آید؟ یا در ارتباط با حمایت از خانواده، مجلس در سال ۹۱ قانونی مصوب کرد که قوه قضائیه در ۲ سال اول این قانون، در تمام شهرها دادگاه و شعبه مستقل اختلاف خانواده دایر کند، اما اکنون حتی در تهران هم شاهد درست اجرا شدن آن نیستیم، البته قبول داریم که کمبود قاضی وجود دارد، اما باید کاری شود.

 


telegram2 files