۳۰ درصد زنان و ۱۹ درصد مردان اختلال روانی دارند

۳۰ درصد زنان و ۱۹ درصد مردان اختلال روانی دارند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، تعریف سلامتی برخورداری از آثار جسمی و روانی است که این مورد بر خلاف کشور هایی است که سلامت را فقط سلامت جسمی می‌نامند.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها بودجه بسیاری برای مشکلات جسمی افراد در نظر گرفته می شود و به مشکلات و آسیب های روانی کمتر پرداخته می‌شود.
انصاری افزود: امروزه اختلالات مربوط به سلامت روان به صورت مستقیم و غیر مستقیم هزینه بالایی به کشور ها تحمیل می‌کند، در این زمینه پدیده اضطراب به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های دنیا شناخته شده است به طوری که ۳۰ درصد از زنان و ۱۹درصد از مردان به یکی از اختلالات عصبی مبتلا می‌شوند.
وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به اختلالات روانی طی جنگ تحمیلی گفت: با توجه به اختلالات روانی ناشی از جنگ، ۴۱ هزار نفر جانباز جنگ تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که اختلال عصبی دارند و از این تعداد ۴ هزار و ۳۸ نفر زن هستند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حوادث طبیعی و غیر مترقبه در هر کشوری می‌تواند این علائم را ایجاد کند به طوری که ۱۵٫۷درصد جمعیت معمولی و ۱۸٫۱ معلولان نشانه‌های اضطراب اختلالات روانی ناشی از سانحه را از خود نشان می‌دهند در این زمینه، اهمیت ویژه‌ای به این افراد قائل هستیم زیرا وجود آنها به عنوان عضوی از خانواده موجب اختلال جدی روانی در خانواده و جامعه می‌شود.


telegram2 files