تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده افزایش می یابند

تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده افزایش می یابند

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر،ناصر صبحی قراملکی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم تا ۵ سال آینده مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به استاندارد جهانی برسد.

افزود: یکی از برنامه های اصلی ما توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است چرا که کشور به لحاظ مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد و تلاش ما این است که در طول چند سال آینده بتوانیم تعداد این مراکز را به استاندارد جهانی برسانیم.

وی با بیان اینکه مطابق استاندارد جهانی به ازای هر ۲۵۰۰ نفر به یک روانشناس نیاز است افزود: برنامه ریزی ما این است که هر سال ۲۰ درصد از این نیازها پوشش داده شود تا بتوانیم در ۵ سال آینده تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور را به استاندارد جهانی برسانیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در خصوص وضعیت کنونی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده گفت: اطلاعات موجود در خصوص تاسیس و راه اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان با همکاری نظام روانشناسی و مشاوره کشور حاکی از این است که در حال حاضر ۱۸۰۰ متقاضی برای تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور وجود دارد، ۵۴ مرکز از قبل پروانه تخصصی فعالیت داشته اند، حدود ۲۰۰ مرکز مربوط به زمان سازمان ملی جوانان وقت بوده اند که اکنون به طور موقت تمدید اعتبار شده اند و امیدواریم که حداکثر تا سه ماهه اول سال آینده بتوانیم این مراکز را با استاندارهای نظام روانشناسی تطبیق دهیم.

وی افزود: از ۱۸۰۰ متقاضی تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده ۲۵۷ پرونده بررسی نهایی شده اند و از این تعداد نیز ۱۰۱ متقاضی توسط کمیته های تخصصی مصاحبه شده اند، ۸۵ متقاضی در دوره های آموزشی تخصصی شرکت کرده اند و پرونده حدود ۶۰ متقاضی تکمیل و به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ارسال شده اند.

صبحی قراملکی با بیان اینکه در نظر داریم مراکز تخصصی تازه تاسیس در حضور مقامات مسئول این حوزه اعطای مجوز شوند، اظهار کرد: علاوه بر این متقاضیانی نیز در نوبت مصاحبه و تعدادی در نوبت شرکت در دوره های آموزشی به سر می برند که امیدواریم طی چند سال آینده در هر استان مطابق با تعداد جوانان و جوانان آماده ازدواج نیازهای مشاوره ای تامین شود.


telegram2 files