امکان پیش بینی رفتار افراد از فعالیتشان در رسانه های اجتماعی

امکان پیش بینی رفتار افراد از فعالیتشان در رسانه های اجتماعی

به گزارش سایک نیوز به نقل از سایبربان؛ وابستگی به رسانه‌های دیجیتالی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مرور زمان در حال افزایش پیدا کردن است و امروزه می‌توان امضاهای دیجیتالی افراد مختلف را در این فضا مشاهده کرد. این امضاها به گونه‌ای هستند که می‌توانند اطلاعات بسیاری از نوع شغل تا اثرانگشت یک فرد را شامل بشوند.

بر اساس برخی آمارهای ارائه شده روزانه بیش از ۲٫۵ میلیارد گیگابایت اطلاعات شخصی افراد، از طریق روش‌های مختلفی مانند، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشیا تولید شده و منتقل می‌شوند و دولت‌ها، شرکت‌ها و حتی مجرمان از طریق روش‌های مختلفی به این داده‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

مرکز روان‌سنجی دانشگاه کمبریج انگلیس، با همکاری شرکت بازی‌سازی یوبی‌سافت (Ubisoft)، وبگاهی با نام «Predictive World»، ایجاد کرده‌اند. این وبگاه یک برنامه‌ی تعاملی تحت وب است که به کاربر نشان می‌دهد چگونه می‌توان رفتار و سبک زندگی وی را از نوع فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، پیش‌بینی کرد.

در زمان اتصال کاربران به حساب کاربری خود در فیس‌بوک، از طریق برنامه‌ی یاد شده، الگوریتم این برنامه شروع به غربال‌گری داده‌های عمومی و فعالیت‌های آنلاین می‌کند تا با کمک آن‌ها، ۶۰ پیش‌بینی مختلف درباره‌ی کاربر ارائه دهد. پیشگویی‌های انجام شده در همه‌ی زمینه‌ها از جمله سن، جنس، موسیقی، برنامه‌ی موردعلاقه، زمان مرگ و حتی نوع آن صورت می‌گیرد.

بنابر باور شماری از کارشناسان، وب گاه یادشده، با هدفی ناشناخته، برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، پدید آمده است؛ اما محققان ادعا می‌کنند داده‌های مورداستفاده که به صورت خودکار جمع‌آوری شده، ذخیره نمی‌شوند. از طرفی برای برخی از افراد که به این وبگاه‌ اعتماد ندارند امکان وارد کردن اطلاعات به صورت دستی در نظر گرفته شده است.


telegram2 files