فضای مشاوره روانشناختی کشور استراتژیک شده است

فضای مشاوره روانشناختی کشور استراتژیک شده است

به گزارش سایک نیوز به نقل از تسنیم، میرمحمد صادقی مدیر دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تقویت مراکز راهبری مشاوره ای در کشور گفت: ۱۶۰۰ مرکز مشاوره فعال در کشور شناسایی شده است.

 میرمحمد صادقی در نخستین گردهمایی سراسری کارشناس مسئول مشاوره و امور روانشناختی و معاونین امور پیشگیری مناطق شش گانه کشور اظهار داشت: فعالیت‌های دفتر مشاوره در سه حوزه ارتقای سلامت روان اجتماع نگر، مراکز مشاوره و فعالیت‌های مربوط به مرکز راهبری متمرکز می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مشاوره روانشناختی به شدت در کشور استراتژیک شده است، افزود: در دو سال اخیر فضای فعالیت‌های مشاوره گسترش یافته و تمام تلاش ما افزایش کارشناسان مشاوره در استان‌ها است.

مدیر دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مرکز راهبری سلامت روان به مرکز تحقیقات در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز می‌تواند بودجه خودش را داشته باشد، دانشجو بگیرید و طبق یک چارچوب نیرو استخدام کند که این امر ظرفیتی برای سازمان بهزیستی محسوب می‌شود.

میرصادقی با بیان اینکه ۱۶۰۰ مرکز مشاوره در کشور فعالیت دارند، افزود: بیشترین مراکز در استان تهران و کمترین مراکز در استان قم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۰۰ هزار نفر به صورت حضوری به مراکز مشاوره سراسر کشور مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تماس نیز از طریق خط کمک راهنما ۱۴۸۰ پاسخگویی شده است.

مدیر دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به پرداخت یارانه به زوج‌های جوان جهت برخورداری از مشاوره‌های رایگان سازمان بهزیستی، افزود: ۳ میلیارد تومان اعتبار جهت مشاوره افراد نیازمند در کشور در نظر گرفته شده و افرادی که از دادگستری و یا شخصا به سازمان بهزیستی معرفی یا مراجعه کنند بر اساس تشخیص کارشناسان از یارانه برگ بهره مند می‌شوند.

میرصادقی اضافه کرد: این مشاوره‌ها در حوزه‌های ازدواج، طلاق و خانواده ارائه می‌شود و براساس پژوهش‌های به عمل آمده یکی از موثرترین راه‌های کاهش طلاق به شمار می آید.


telegram2 files