سکوت بچه ها! کودکان همچنان قربانیان بی پناه کودک آزاری

سکوت بچه ها! کودکان همچنان قربانیان بی پناه کودک آزاری

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، ستایش دختر سه ساله از ۲ روز قبل به دلیل اذیت و آزار توسط ناپدری و مادری که در دام مواد مخدر اسیرند، در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان بستری شده و تحت درمان است.
محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان براساس گزارش های مردمی مبنی بر اذیت و آزار یک کودک توسط والدینش، تیم اورژانس اجتماعی با کسب دستور قضایی، به مکان مورد نظر اعزام و کودک به بیمارستان منتقل شد.
وی ادامه داد: مادر و ناپدری این کودک، معتاد به مواد مخدر هستند لذا از پدر و مادر این کودک به دلیل روا داشتن آزار و اذیت به فرزنداشان شکایت شده است و در همین راستا ماموران انتظامی این شهرستان شب گذشته مادر ستایش را با حکم قضایی در بیمارستان علی ابن ابیطالب دستگیر کردند و ناپدری این کودک نیز در حال حاضر متواری شده است.
پرونده ستایش هم اکنون در دادگستری شهرستان رفسنجان در دست بررسی است و کودک نیز تا اطلاع ثانویه زیر نظر بهزیستی این شهرستان نگهداری می شود.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، حسین رئیسی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان در تشریح جزئیات پرونده کودک آزاری در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این پدیده از دیدگاه قانون گذار جرم است، دستگاه قضائی بدون هیچ گونه مماشاتی با متهمان بزه کودک آزاری برخورد قاطع خواهد کرد.

وی عنوان کرد: طی گزارش اورژانس اجتماعی مبنی بر کودک آزاری در یک خانواده، بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت پیگیری موضوع صادر گردید که توسط مامورین انتظامی و اورژانس، کودک به بیمارستان علی بن ابیطالب(علیه السلام)شهرستان رفسنجان منتقل شد.

رئیسی نژاد تصرح کرد: در ابتدای این حادثه مادر طفل به عنوان متهم دستگیر شد اما پس از انجام تحقیقات مشخص شد که کودک آزاری توسط ناپدری این کودک که اعتیاد به مواد مخدر داشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مادر این کودک نیز ۸ ماهه باردار است که مورد ضرب و جرح توسط ناپدری طفل قرار گفته و پس از تکمیل تحقیقات آزاد شده است.

این مقام قضائی بیان کرد: دستورات قضائی لازم جهت دستگیری ناپدری ستایش صادر شده است.

 

متاسفانه هر روز شاهد گزارش هایی از این دست در مورد کودکان هستیم و این موضوع لزوم آگاهی جامعه را نسبت به شناخت و تشخیص کودک آزاری و گزارش آن به مراجع ذی صلاح را افزایش می دهد.
این گونه موارد را شهروندان محترم می توانند به شماره ۱۲۳ گزارش و جان کودکی بی پناه را نجات دهند.

آگاهی از علائم و انواع کودک آزاری را در این مقاله بخوانید:


telegram2 files