مراحل پایانی تدوین لایحه ‌تامین امنیت زنان در برابر خشونت

مراحل پایانی تدوین لایحه ‌تامین امنیت زنان در برابر خشونت

به گزارش سایک نیوز به نقل از اطلاعات، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از مراحل نهایی تدوین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت خبر داد و گفت: تدوین این لایحه در دولت قبل متوقف شده بود و الان مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی به دولت ارائه می شود.
شهیندخت مولاوردی در نشست هم اندیشی بانوان فعال خراسان رضوی افزود: تلاش دولت برآن است لایحه‌ای جامع با کمترین حاشیه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و۳۰ گروه و تیم پژوهشی روی این لایحه کار می کنند تا لایحه ای جامع با تدابیر بازدارنده و پیشگیری کننده از خشونت با تدابیر قانونی، حفاظتی و حمایتی تدوین شود.

 

مولاوردی اضافه کرد: به زودی کار این لایحه به انجام رسیده و به دولت می رود و بعد از آن امید است با همراهی مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر مصوب و اجرایی شود و شاهد کاهش خشونت علیه زنان و کودکان باشیم.

وی همچنین از تدوین سند حمایت اجتماعی زنان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در واقع هدف آن است چارچوبی برای توان افزایی شکل گیرد که با تصویب آن مصادیق مختلف مربوط به توان افزایی زنان را به سهولت می توان در دستور کار قرار داد.

 


telegram2 files