۲۱ هزار مشاور در مدارس کشور فعالیت دارند

۲۱ هزار مشاور در مدارس کشور فعالیت دارند

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایلنا، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، از فعالیت ۲۱ هزار مشاور در مدارس کشور خبرداد و در ادامه اظهار داشت: هفته بهداشت روان با شعار “کمک‌های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه” در مدارس کشور آغاز شد.

وی افزود: در ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

شکوهی تصریح کرد: امسال ضمن تجلیل از مشاوران بهداشت روان برنامه‌های محتوایی برای ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تولید شده است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۸ هزار مشاور رسمی تمام‌وقت در مدارس کشور فعالیت می‌کنند، گفت: ۳ هزار مشاور پاره‌وقت نیز در مدارس هستند؛ ضمن اینکه در تابستان امسال برای قریب به اتفاق این مشاوران دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم و دوره‌های نیمه‌حضوری نیز به صورت آنلاین آغاز شده است که از سال تحصیلی جاری برگزاری این دوره‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص تأمین مشاور در مدارس دوره دوم متوسطه دوم ، یادآور شد: برای پایه‌های دوره متوسطه اول الزام مشاور وجود دارد و برای دوره متوسطه دوم نیز در صورت مازاد بودن مشاور، به این دوره اختصاص داده می‌شود.

شکوهی از اختصاص مشاور در پایه دهم از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: امسال ۸۵۰ کارشناس مشاور ادارات کل آموزش و پرورش مناطق کشور در دوره‌های آموزش ضمن خدمت شرکت کردند که این دوره‌ها در ۴ نقطه کشور برگزار شد؛ ضمن اینکه مدرسانی را در سطح ملی تربیت می‌کنیم تا بتوانند مدرسان میانی استان‌ها را آموزش دهند.


telegram2 files