دغدغه های جدی در خصوص سلامت روان دانش آموزان

دغدغه های جدی در خصوص سلامت روان دانش آموزان

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم افتتاح طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، اظهار کرد : آمار و ارقام نشان می‌دهد استفاده از قلیان رو به افزایش است و این می‌تواند بسترساز سایر آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی در این باره افزود : درخصوص سلامت روان دانش‌آموزان دغدغه جدی داریم. نوجوانان و جوانان باید بیشتر تحت برنامه‌های پایش محور قرار گیرند.  شبکه‌های بهداشت ما ظرفیت انجام این کار را دارند و علاوه بر این آماده ورود جدی‌تر در این حوزه به مدارس هستیم.

ایازی ادامه داد : همچنین باید از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی استفاده کنیم. یکی دیگر از موضوعات مهم، سلامت اجتماعی است. واقعیت امر این است که با پدیده‌های جدیدی در حوزه جوانان و نوجوانان مواجه هستیم.

وی با اشاره به مسئله اعتیاد در نوجوانان افزود : آمار و ارقام نشان می‌دهد استفاده از قلیان رو به افزایش است و می‌تواند بسترساز سایر آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در آخر به موضوع فقر اشاره کرده و از همه دستگاه‌ها خواست تا در حوزه سلامت معنوی و فرهنگ‌سازی اجتماعی نقش ایفا کرده و به آموزش و پرورش کمک شود تا به ارتقای سلامت معنوی بپردازد.


telegram2 files