دانشجویان همه مقاطع مشمول وام ازدواج می شوند

دانشجویان همه مقاطع مشمول وام ازدواج می شوند

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش پوشش تعداد دانشجویان مشمول دریافت وام ازدواج در سال جاری خبر داد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، مجتبی صدیقی با اشاره به تسهیلات وزارت علوم برای دانشجویان در مقاطع مختلف گفت: صندوق رفاه دانشجویان در مقطع کارشناسی وام های معتددی به دانشجویان پرداخت می کند.

وی ادامه داد: سال گذشته برخی از وام ها مانند وام تحصیلی را به طور کامل به تمام دانشجویان متقاضی پرداخت کردیم، ولی در برخی دیگر از وام ها مانند وام ودیعه مسکن به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم به طور کامل این وام را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: امسال سعی داریم پوشش وام ازدواج را برای تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری افزایش دهیم.

وی ادامه  داد: یک وام ویژه را نیز برای دانشجویان دکتری پیش بینی کرده‌ایم که پرداخت آن از سال ۹۳ شروع شده است. در آن سال حدود ۴ میلیارد تومان عملکرد داشتیم. در سال ۹۳ و ۹۴ حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان به دانشجویان دکتری پرداخت می کردیم که سال گذشته نزدیک ۲۲ میلیارد تومان عملکرد داشتیم.

صدیقی افزود: امسال صندوق رفاه دانشجویان با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سیستم بانکی کشور سعی دارد این اعتبار را به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

وی ادامه داد: به صورتی که ماهانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان به دانشجویان دکتری  پرداخت شود برای پروژه های کاربردی ۷۰۰ هزارتومان و برای سایر پروژه ها ۶۰۰ هزارتومان پردداخت شود تا با این روش دانشجویان دکتری بیشتر وقت خود را صرف تولید علم کرده و  کیفیت مقطع دکتری افزایش یابد.

وی افزود: همچنین با رایزنی که با صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته است برای ورود دانشجویانی که دارای ایده و پروژه هستند به شرکت های دانش بنیان کمک می کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: تفاهم شده که به هر دانشجو ۱۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینی پرداخت شود که البته سقف اعتبار زیاد نیست اما از سال دیگر سعی ما این است که تعداد افراد تحت پوشش افزایش یابد .


telegram2 files