دکتر صبحی: وامدار هیچ گروه خاصی نیستم و به صورت کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کردم

دکتر صبحی: وامدار هیچ گروه خاصی نیستم و به صورت کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کردم

دکتر ناصر صبحی قراملکی، قائم مقام معاونت آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفت و گو با “سایک نیوز” درباره اهداف کاندیداتوری در انتخابات چهارمین دوره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: “برقراری شفافیت و سلامت اداری”، “عقلانیت مداری و مدیریت هیجانات کاذب”، “عدالت محوری و تفویض اختیارات به مراکز استانی”، “همکاری و تعامل منطقی با سایر ارگان ها و دستگاه ها” و “تدوین، بازنگری و اصلاح آیین نامه های موجود” مهم ترین اهداف من برای حضور در این انتخابات است.

وی در ادامه درباره برنامه های مدنظر در صورت موفق شدن در انتخابات نیز گفت: تعیین تکلیف بحث کارورزی، تعیین تکلیف علمی – حرفه ای در برگزاری آزمون برد، میدان دادن به روانشناسان و مشاوران جوان در عین رعایت احترام پیشکسوتان و تداوم و انتظام کامل روانشناسان و مشاوران برخی از برنامه هایی هستند که برای آینده در نظر دارم.

دکتر صبحی با بیان اینکه بجای تقابل باید تعامل داشته باشیم، افزود: تعامل منطقی با سازمان ها، فرهنگ سازی در سطح مسئولان و ورود به اسناد بالادستی، نظارت بر توزیع عادلانه بودجه سازمان بین استان ها، ایجاد فرصت مساوی برای حضور و ایفای نقش همه مشاوران و کارشناسان کشور در برنامه های سازمان، نظارت دقیق بر تکریم اعضای سازمان و تدوین نقشه راه و برنامه چند ساله سازمان نیز از جمله برنامه ها برای ادامه راه سازمان خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، در ادامه دیگر برنامه های خود در صورت حضور در چهارمین دوره کاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را به شرح زیر برشمرد: راه اندازی مجمع عمومی سازمان، نظارت دقیق بر عملکرد ارکان سازمان به ویژه شورای مرکزی، بازنگری و نظارت بر آیین نامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل های اجرایی، نظارت دقیق بر عملکرد کمیسیون ها و ساماندهی فرایند مصاحبه ها، نوبت دهی و تشکیل پرونده و برقراری ارزیابی های عینی و عادلانه، ورود افراد به ساختار و ترکیب کمیسیون ها براساس تخصص، سطح بندی کمیسیون ها براساس گرایش ها و رشته های تحصیلی، نظارت مسئولانه و دقیق بر عملکرد افرادی که بدون مدرک تخصصی در این حرفه ورود کرده اند، نظارت بر حسن همکاری با سازمان ها از جمله وزارت علوم، تعامل ویژه و عادلانه با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد، نظارت بر تعرفه ها و رعایت حقوق متقابل روانشناسان و مشاوران و مراجعان، نظارت دقیق، موشکافانه و عادلانه بر گزارش شکایات و تخلفات و ارسال گزارش های ماهانه به اعضا به صورت مکتوب، پست الکترونیک و پیامک و دریافت بازخوردها.

این عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: به عنوان کاندیدای مستقل در این انتخابات شرکت کردم و وامدار هیچ شخص و گروه خاصی نیستم.

وی ادامه داد: از بهمن ماه که در وزارت ورزش و جوانان در سمت مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده مشغول به فعالیت شدم، چندین کار و طرح برای نخستین بار آغاز شد که از آن جمله “طرح آموزش بیش از ۷۵۰ هزار  زوج جوان” است که از اردیبهشت ماه استارت زده شد. در ماه های پس از آن محتواها و بانک اطلاعاتی تهیه و دو هزار نفر مدرس کارگاه ها آموزش داده شدند. همچنین در این زمینه تفاهم نامه ها و مذاکراتی با بسیاری نهادها برای برقراری تعامل و همکاری در اجرای طرح انجام شد. امیدوارم بتوانیم در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز اولین های بسیاری را صورت دهیم.


telegram2 files