نشست کمپین “امید، کارآمدی و تغییر” در ارتباط با چهارمین انتخابات شورای مرکزی

نشست کمپین “امید، کارآمدی و تغییر” در ارتباط با چهارمین انتخابات شورای مرکزی

به گزارش سایک نیوز، نشست کمپین “امید، کارآمدی و تغییر” شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه در محل ستاد این کمپین برگزار شد.

دکتر محمد حاتمی، معاون امور کمیسیون ها و نظارت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، در نشست کمپین “امید، کارآمدی و تغییر” اظهار کرد: رقابت فشرده و سنگین و جو چالش برانگیز نشان از اهمیت روانشناسی و مشاوره دارد. این دو علم به عنوان یک قدرت در عرصه دیگر علون ظهور کرده است.

وی افزود: چهار سال پیش دکتر الهیاری در راس سازمان، نقشه راهی را ترسیم کرد که امروز میبینیم روانشناسی و مشاوره در بعدهای حاکمیتی، فرهنگ سازی و بدست آوردن جایگاه مناسب، پیشرفت هایی فراتر از نقشه راه داشته است.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
مشاور عالی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اینکه سازمان امروز مطرح شده و وجود دارد، ادامه داد: سازمان به نقطه ای رسیده که حاکمیت آنرا پذیرفته و در جامعه نیز شناخته شده است. چشم انداز آینده باید این باشد که سازمان در خط نخست سلامت کشور، مانند همه کشورهای پیشرفته دنیا قرار گیرد.

دکتر حاتمی گفت: مهمترین بخش تبلیغات انتخاباتی در چند روز باقیمانده است. در این روزها تبلیغات باید بیشتر بر چرایی معرفی کاندیداها متمرکز شود. روزهای پیش رو بسیار تاثیرگذار است.

دکتر فریبرز درتاج، دانشیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این کمپین عنوان کرد: در دوره سوم مدیریت، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توانست به طور ساختارمند هویت و جایگاه خود را پیدا کند.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"وی افزود: برای نیل به اهداف باید انسجام خود را حفظ کنیم، در غیر اینصورت روانشناسی و مشاوره مانند گوشت قربانی تکه تکه خواهد شد. با انسجام در انتخابات پیروز خواهیم بود.

دکتر محمدابراهیم مداحی، معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور،نی با شرکت در این نشست گفت: فرآیند تکاملی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور شامل سه مرحله “پدیدآیی”، “تثبیت” و “تعالی” است.

وی افزود: هویت و اقتدار کامل اینست که سازمان در جامعه حاکمیتی جایگاه داشته باشد. نکته مهم این است که روح همگرایی در ما ضعیف است. باید وحدت و یکپارچگی خود را تقویت کنیم.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
دکتر مداحی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف موردنظر باید سه کار مهم انجام دهیم: “آینده پژوهی”، “آینده نگری” و “آینده نگاری” به معنی مدیریت آینده.

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: سونامی سالخوردگی کشور در راه است ولی هنوز ظرفیت سازی نشده است. سازمان باید برای مدیریت این سونامی برنامه ریزی کند.

دکتر محمدعلی بشارت، نویسنده، استاد دانشگاه و از محققان برجسته حوزه روانشناسی و مشاوره کشور نیز در ادامه این نشست گفت: خوشبختانه در دوره سوم، اقدامات مهمی صورت گرفت. امیدواریم با انتخاب افراد اصلح این راه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته تحت تاثیر منفعت طلبی های شخصی و گروهی برخی افراد، فرصت های زیادی را از دست دادیم که در دوره چهارم می توانیم جبران کنیم.

دکتر بشارت تصریح کرد: چالش ها و تهدیدهای زیادی در سالهای اخیر روانشناسی و مشاوره ایران را در تنگنا قرار داده است. نمونه آن “طرح تحول سلامت” بود که از اساتید پیشکسوت مشاوره و روانشناسی در آن استفاده نشد. این طرح دارای اشکالات جدی ساختاری و محتوایی است که در صورت تداوم جایگاه آکادمیک این دو رشته را دچار آسیب خواهد کرد.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
این روانشناس افزود: درهم شدگی علم و قدرت، یکی از آسیب های جدی در جامعه است. انتقال برخی رشته های روانشناسی و مشاوره به وزارت بهداشت که برای ما و جامعه مشخصا تصمیم نابخردانه است، ولی چگونه می شود، که در سطح بالای دولتی به امضا میرسد؟ سازمان اگر قدرتمند باشد قطعا میتواند با استفاده از ظرفیت های موجود، تهدیدها را به فرصت های طلایی تاریخی برای جامعه و دانشگاه تبدیل کند.

وی گفت: سازمان میتواند با موج گسترده عمومی و علمی، روانشناسی و مشاوره را به آحاد جامعه و مسئولان بشناساند تا الفبای روانشناسی را درک کنند. سازمان میتواند با دنبال کردن اسناد بالادستی، بودجه های لازم را دریافت و دوره های بازآموزی آکادمیک راتعریف کند تا روانشناسان و مشاوران جوان را در اقصی نقاط ایران، آموزش و آماده خدمات دهی به جامعه کنند.

دکتر بشارت اظهار کرد: با دیگر کاندیداهای این کمپین هماهنگ هستم. اگر حتی درصدی با حضور من موفقیت این جمع افزایش پیدا کند، با قدرت برای حفظ وضعیت و ادامه راه ادامه خواهم داد. فردی مثل دکتر الهیاری میتواند در این موقعیت، همچنان به هدایت و رهبری سازمان ادامه دهد.

دکتر شکوه نوابی نژاد، نویسنده، مدرس دانشگاه، پیشکسوت علم مشاوره و کاندیدای دوره چهارم انتخابات سازمان نیز در این نشست گفت: افرادی که انتخاب میشوند باید با انگیزه بیشتر، فعالیت بیشتری داشته باشند. خانواده نظام روانشناسی و مشاوره در سالهای اخیر گسترده تر شده پس باید گسترده تر فعالیت کنیم. باید برای پیشرفت بیشتر، ارتباطات بین المللی خود را تقویت کنیم.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
وی ادامه داد: در زمینه ارتباط با نهادها و سازمان ها در دوره اخیر، شاهکار صورت گرفته است. امروز تمامی نهادهای کشور، هویت ما را با پشتوانه عظیم قانونی میشناسند.

دکتر نوابی نژاد اظهار کرد: همه اعضا باید با درایت در انتخابات ۲۵ تیرماه شرکت و گزینه های اصلح خود را انتخاب کنند تا شورای مرکزی با قدرت خواسته های همه خانواده را برآورده کند.

به گزارش سایک نیوز، دکتر عبدالله شفیع آبادی، پدر علم مشاوره ایران، نیز در این نشست گفت: همواره شعارم در زندگی این بوده که “بیشتر از خودمان بگوییم، قبل از اینکه دیگران را نقد کنیم.” این یک اصل است که عمل به آن باعث پیشرفت می شود.

وی در ادامه درباره عملکرد مثبت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در دوره چهارساله اخیر اظهار کرد: در دوره اخیر سازمان با یک وضعیت نظام مند و قانونی بسیاری از موارد مهم را به تصویب رساند تا در سالهای آینده این مصوبات به نتیجه بهتری برسد.

دکتر شفیع آبادی افزود: شاهد تبلیغات گسترده در فضای مجازی و رسانه هستیم. مردم آگاه تر شده اند و انتظارات بیشتری از ما دارند. باید کمربندها را محکمتر ببندیم و قاطع تر عمل کنیم.

پدر علم مشاوره ایران ادامه داد: اولویت اصلی ما باید اشتغال قشر جوان باشد. مثلا اگر بتوانیم در برنامه سلامت حداقل در هر ۱۰ گروه یک مشاور و روانشناس بگذاریم، یک میلیون و ۴۰۰ هزار روانشناس و مشاور مشغول بکار خواهند شد.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
وی گفت: سازمان و اعضای آن در دوره آینده باید بیش از گذشته فعال باشند که این امر با درایت و حمایت خانواده روانشناسی و مشاوره ایران محقق خواهد شد.

دکتر شفیع آبادی عنوان کرد: به امید روزی که کارآمدی نظام روانشناسی و مشاوره ایران بیش از گذشته باشد و بتواند مشکلات را برطرف و در جهت پیشرفت های بیشتر گام بردارد. ما درست فکر میکنیم و میتوانیم حرکت کنیم.

دکتر منصوره نیکوگفتار، روانشناس و استاد دانشگاه نیز به عنوان یکی از اعضای کمپین “امید”، “کارآمدی” و “تغییر” در نشست شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه گفت: “برای کشتی بی هدف، باد موافقی نمی وزد.”

نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"وی افزود: اگر آسیب و ضعفی از دوره های قبلی سازمان گزارش می شود، بخشی از آن به ناهمگن بودن گروه و تدوین نشدن اهداف براساس نیاز جامعه برمی گردد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امیدواریم با توکل به خدا و یاری و حمایت خانواده بزرگ روانشناسی و مشاوره کشور بتوانیم در ۲۵ تیرماه، سرنوشت سازمان را در مسیر درست رقم بزنیم تا این سازمان بتواند در راه اعتلای جامعه روانشناسی و مشاوره حرکت کند.

دکتر مژگان سپاه منصور، روانشناس، استاد دانشگاه و دیگر عضو این کمپین نیز اظهار کرد: رعایت عدالت در کنار اخلاق حرفه ای، از معیارهای انتخابات سالم است.
نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"
وی گفت: امیدوارم در این انتخابات عدالت درباره بانوان این صنف که همواره در سقف شیشه ای و محدودیت قرار داشته اند، در نظر گرفته شود.

نشست کمپین "امید، کارآمدی و تغییر"دکتر جواد خلعتبری، روانشناس و یکی از کاندیداهای موردنظر در این کمپین انتخاباتی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: امیدوارم بتوانم از تجربه ۱۳ سال کار اجرایی، در پیشبرد اهداف و موفقیت کمپین “امید، کارآمدی و تغییر” استفاده کنم.

وی ادامه داد: در این کمپین افراد علمی، اجرایی و سیاسی حضور دارند که امیدوارم بتوانیم با حفظ انسجام و همدلی، این نهال را به بلوغ برسانیم.

 


telegram2 files