جذب هزار فارغ التحصیل رشته پرورشی دانشگاه فرهنگیان

جذب هزار فارغ التحصیل رشته پرورشی دانشگاه فرهنگیان

هزار فارغ التحصیل رشته پرورشی دانشگاه فرهنگیان، امسال جذب می شوند. به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: نیروهای پرورشی و مشاور بر اساس نیاز هر استان در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل و پس از چهارسال در استان خود جذب می شوند.
حمیدرضاکفاش افزود: ۱۰۰ هزار نفر مربی و مشاور هم اکنون در کشور فعالیت می کنند .
وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان گفت: ۲۵ هزار پایگاه تابستانی با ظرفیت ۷ میلیون نفر دانش آموز در کشور از هفته دیگر فعالیت خود را آغاز می کند.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این برنامه ها با محوریت یادگیری یک مهارت در تابستان برگزار می شود.
کفاش رقابت ۳ هزار دانش آموز ممتاز قرانی در همدان،۲ هزار دانش آموز ممتاز کشوری در نیشابور و اصفهان و برگزاری اردوهای دانش آموزی مناطق مرزی،اردوی دانش آموزان روستاها ،آموزش مربیان و همایش های همیار مشاور و دانش آموزان شایسته در رشته های مختلف را از برنامه های دیگر در تابستان اعلام کرد.
وی گفت: برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه هایی در حوزه های فرهنگی هنری،فوق برنامه ،سازندگی و حوزه های جدید در عرصه فضای مجازی در نظر گرفته شده است.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۵۰ هزار معلم شهید،۱۵۰ هزار ایثارگر شاغل،۲۸ هزار جانباز فرهنگی ،۴ هزار و ۵۰۰ آزاده معلم،۷۵ هزار رزمنده ایثارگر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر فرزند شهید معلم از افتخارات وزارت آموزش و پرورش است.
کفاش گفت: استان کم برخوردار استانی است که نیروی کارآمد ندارد و وظیفه وزارت آموزش و پرورش جریان سازی و حضور در صحنه سیاسی و توجیه کردن نسل جدید برای آینده است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این مراسم گفت: برای پی بردن به ضعف های موجود در رسیدن به اهداف مد نظر امام راحل در زمینه تعلیم و تربیت ، عملکرد آموزش و پرورش در۳۷سال گذشته باید آسیب شناسی شود
آیت الله نعیم آبادی از معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خواست مشکل کمبود کولر مدارس و مدارس تخریبی را حل کند.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت:آموزش و پرورش اساس یک کشور و یک خلقت است.
جاسم جادری افزود: امروز آموزش و پرورش ما پرچمدار هدایت انسانها برای رسیدن به رستگاری است و علاوه بر تعلیم و تربیت باید تزکیه را نیز به انسانها بیاموزد.
وی گفت:رتبه تعلیم و تربیت استان خوب و زیبنده مردم شریف استان نیست و نیازمند جهش و تحول است.
در پایان این مراسم از علی کرم پور مدیرکل پیشین آموزش و پرورش هرمزگان قدردانی و دانش هاشمی پور به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.
کرمپور به علت مشکلات جسمانی ناشی از جانبازی استعفا داده بود.


telegram2 files