آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۴

آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۴

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: ۶۷۳ هزار ازدواج ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال ۹۳، ۶درصد کاهش داشته است و ۱۶۴ هزار و ۹۱۲ طلاق در سال ۹۴ داشته ایم که نسبت به سال ۹۳ رشد یک درصدی داشته است.

وی درباره جزئیات آمار ازدواج و طلاق گفت: ۳۸ درصد ازدواج ها مربوط به مردان ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و در خانم ها معادل ۳۰ درصد ازدواج ها مربوط به سنین ۲۰ تا  ۲۴ سال بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: بیشترین طلاق ها مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال در مردان در سال ۹۴ بوده است و ۲۳ درصد طلاق ها در زنان نیز مربوط به سنین ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در رابطه با میزان تحصیلات با ثبت ازدواج و طلاق گفت: ۶۷ درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵ درصد ازدواج ها در زنان مربوط به زنان با همین تحصیلات بوده است.

تویسرکانی افزود: ۶۸ درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است.

وی در خصوص میزان دوام زندگی بر اساس آمار ثبت شده طلاق و  ازدواج گفت: ۲۸ درصد از طلاق ها در سال ۹۴ مربوط به کسانی بوده که کمتر از سه سال زندگی مشترک داشته اند و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال و ۱۲/۴ درصد در سال دوم زندگی شان بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به مهریه های ثبت شده اشاره و تصریح کرد: موضوع ۶۲ درصد مهریه ها سکه طلا بوده است که ۵۴ درصد آن کمتر از ۱۱۴سکه بوده است و ۳۷ درصد بین ۱۱۵ تا ۵۰۰ سکه و ۷ درصد ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ سکه و دو درصد بیش از هزار سکه بوده است.

وی در پایان درباره‌ این که مهمترین دلایل طلاق مربوط به چه موضوعی بوده است گفت: ۳۴٫۶ درصد طلاقها مربوط به عدم تفاهم اخلاقی و سازش بوده است؛ ۱۳٫۷ درصد مربوط به دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین و ۸٫۵ درصد مربوط به این بوده که یکی از زوجین خانه را ترک کردند. همچنین ۴٫۲ درصد هم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر بوده است.


telegram2 files