عادات غذایی سالم و ورزش برای کودکان مبتلا به اوتیسم مفید است

عادات غذایی سالم و ورزش برای کودکان مبتلا به اوتیسم مفید است

عادات غذایی سالم و ورزش می‌تواند برای کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار مثمر ثمر واقع شود.

به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، کودکان مبتلا به اوتیسم معمولاً با داروهایی نظیر “Adderall و Ritalin” درمان می‌شوند. اما پژوهش جدید نشان می‌دهد که والدین می‌توانند با پیروی از عادات سالم زندگی به کودکانشان کمک کنند.

متخصصان اعصاب دانشگاه واشنگتن می‌گویند به منظور انجام این پژوهش محققان ۱۸۴ کودک مبتلا به اوتیسم و ۱۰۴ کودک سالم را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس یافته های محققان مبتلایان به اوتیسم به احتمال کمتری برای دنبال کردن رفتارهای سالم توصیه شده توسط محققان انجمن کودکان آمریکا قرار دارند.

این راهکارهای سالم شامل عدم تماشای بیش از دو ساعت تلویزیون، کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی، انجام حداقلی یک ساعتی از فعالیت فیزیکی، کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی، داشتن خواب ۹ الی ۱۱ ساعتی و نوشیدن هفت الی ۱۰ فنجان آب روزانه عنوان شده است.

محققان دریافتند با تغییر تعدادی از عادات زندگی می‌تواند منجر به سایر تغییرات شود. برای مثال انجام فعالیت می‌تواند باعث تشنگی شود و مصرف آب را بالا ببرد. فعالیت بدنی هم می‌تواند زمان تماشای تلویزیون را کاهش داده و خواب را نیز بهبود بخشد.

بسیاری از والدین کودکان اوتیسمی دوست ندارند که فرزندشان دارو مصرف کند، بنابراین داشتن سبک زندگی سالم در کنار مصرف بهینه داروها می‌تواند درمان مداخله‌ای مناسبی به نظر برسد.
این پژوهش در مجله ” Journal of Attention Disorders ” منتشر شده است.


telegram2 files