بهبود ۸۰ درصد مبتلایان به دیسک گردن با استفاده از گردن‌بند طبی

بهبود ۸۰ درصد مبتلایان به دیسک گردن با استفاده از گردن‌بند طبی

سایک نیوز به نقل از ایسنا: جراح مغز و اعصاب و فوق‌تخصص ستون فقرات گفت: استفاده از گردن‌بندهای طبی بهترین راه برای درمان دیسک گردن بوده و ۸۰ درصد بیماران با این روش بهبود پیدا می‌کند.

کسری امین‌ کاظمی، در رابطه با گردن، اظهار کرد: گردن انسان از استخوان‌ها، ماهیچه، غضروف و تاندون‌ها تشکیل شده و وظیفه‌ اصلی گردن، نگه داشتن سر روی بدن و حرکت دادن سر است.

وی در رابطه با علت اصلی گردن درد، افزود: زمانی که سر به طور مداوم در یک موقعیت قرار گیرد مثلا هنگام استفاده طولانی‌مدت از گوشی، تبلت یا کامپیوتر، کشیدگی عضلات ستون فقرات گردنی اتفاق می‌افتد که یکی از مهم‌ترین علت‌های درد گردن است.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از دردهای گردن بیش از آنکه به دلیل دیسک اتفاق بیفتد، ناشی از التهابات و کشیدگی عضلات است، تصریح کرد: هر نوع درد در گردن نباید به عنوان دیسک گردن تلقی شود، گفتنی است دردهای معمولی گردن با احساس سوزش و درد پشت گردن بیشتر در افرادی اتفاق می‌افتد که سر خود را به طور طولانی‌مدت پایین نگه می‌دارند.

جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص ستون فقرات با بیان اینکه درد معمولی گردن با استراحت بهبود پیدا می‌کنند و معمولا منتشر نمی‌شوند، گفت: دردهای معمولی گردن بیشتر در منطقه‌ی گردن اتفاق می‌افتند و بهترین راهکار برای جلوگیری از آن‌ها شروع حرکات ورزشی در حین فعالیت‌های روزمره مانند چرخش گردن به ۴ جهت یا بالا آوردن دست‌ها و کشش بدن به سمت بالا یا کشیدن دست‌ها به سمت روبرو، به طور منظم هر ۶۰ الی ۹۰ دقیقه یکبار است.

امین‌کاظمی با بیان اینکه وقتی به طور مداوم در یک حالت بنشینیم، به طور ناخودآگاه خمیده‌تر می‌شویم و در نتیجه فشار بر روی عضلات گردن ما بیشتر شده و دردهای گردنی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: دردهای معمولی گردن با گرم نگه داشتن موضعی یا استفاده از مسکن‌هایی چون استامینوفن و بروفن تسکین پیدا می‌کند و این دردها تا زمانی که مزمن و طولانی‌مدت نباشند نیاز به مداخله پزشکی ندارند.

وی در رابطه با دیسک گردن، افزود: درد گردن که معمولا پیش‌رونده بوده و از گردن به سمت نوک انگشتان یک دست پیش‌می‌روند و با احساس کرختی و گزگز در آن دست همراه هستند و دردهای ناشی از دیسک گردن باعث ناتوانی دست در انجام کارهای ظریف می‌شوند.

این فوق‌تخصص با بیان اینکه دردهای ناشی از دیسک گردن، مداوم و تیرکشنده‌اند و به مرور زمان تشدید می‌شوند به طوری که بیمار حتی از خواب راحت محروم می‌شود، تصریح کرد: دیسک‌های گردن معمولا از دهه‌های سوم و چهارم زندگی آغاز می‌شود.

امین‌کاظمی در رابطه با علائم دیسک گردن که نیاز به عمل جراحی دارد، اظهار کرد: اگر دیسک گردن به عصب دست فشار بیاورد فقط درد و گزگز در دست مشاهده می‌شود ولی اگر به نخاع فشار وارد کند علائمی چون احساس اختلال در تعادل هنگام راه رفتن ایجاد می‌شود که در این موارد نیاز به درمان فوری دیسک و عمل جراحی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای درمان دیسک گردن در حالتی که فقط فشار روی عصب دست وارد می‌کند، استفاده از گردن‌بندهای طبی است، خاطرنشان کرد: این گردن‌بندها باعث محدود کردن حرکات گردن می‌شوند و در کنار دارودرمانی و استراحت، کمک شایانی به بهبود بیمار می‌کند؛ به طوری که حدود ۸۰ درصد بیماران با این روش بهبود پیدا می‌کند و ۲۰ درصد بیماران به سمت عمل جراحی سوق پیدا می‌کنند.

telegram2 files