بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه در خود

بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه در خود

سایک نیوز به نقل از سای آرتیکل: مفهوم انگیزه یک مفهوم جالب در روانشناسی است. شکی نیست که افراد عملکرد خود را در نظر می گیرند و به این فکر می کنند که چگونه می‌توانند بهتر خودشان را برای رسیدن به اهدافشان به هر طریقی تحت فشار قرار دهند. ایجاد انگیزه مناسب می تواند به روش های مختلف انجام شود، اما مقاله زیر قصد دارد تنها تعدادی از آنها را بررسی کند تا به شما در افزایش سطح انگیزه کمک کند.

روی چرایی تمرکز کنید.

برای شروع، باید به طور دقیق به «چرایی مسئله» فکر کنید. این بدان معناست که در وهله اول به دلایلی فکر کنید که شما را به سمت چیزی سوق می دهد. اهدافی که به دنبال رسیدن به آنها هستید چیست و چگونه اقدامات شما به شما کمک می کند تا کمی به اهداف خود نزدیکتر شوید؟ برخی از روزها هستند که این امر کاملاً آشکار می شود و روزهای دیگر می تواند به نوعی چالش برانگیز باشد. در نهایت، گاهی اوقات یادداشت این دلایل می تواند به شما کمک کند تا به خودتان یادآوری کنید که چرا در وهله اول کاری را شروع کرده اید.

اهداف خود را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم کنید.

بدون شک تلاش برای دستیابی به یک هدف بزرگ می تواند بسیار دشوار باشد مگر اینکه بتوانید آن را به بخش های قابل کنترل تر تقسیم کنید. به این ترتیب، به نظر نمی رسد که خیلی سخت باشد، و احتمال اینکه در موقعیتی قرار بگیرید که در آن کاملا راحت به خواسته های خود دست پیدا کنید، بسیار زیاد است. به عنوان مثال، فرض کنید فردی وزن زیادی برای کاهش دارد. تمرکز بر این واقعیت که آنها نیاز به رژیم غذایی طولانی مدت دارند می تواند بسیار سخت باشد. با این حال، تمرکز بر روی تغذیه سالم برای یک روز بسیار ساده تر است. پس از موفقیت، می توانند به روز بعد فکر کنند.

روی محرک های خارجی کار کنید.

اکنون ارزش آن را دارد که محرک های بیرونی را که شما را در رسیدن به یک هدف خاص سوق می دهند، شناسایی کنید. این بدان معنی است که شما باید به این فکر کنید که چگونه می توانید با چیزهای اطراف خود به خودتان فشار بیاورید. به عنوان مثال، باید به این فکر کنید که در وهله اول با چه کسانی درارتباط قرار می گیرید و چگونه می توانند بر کاری که انجام می دهید تأثیر بگذارند. در نهایت، هر فرد به طور متفاوتی کار می کند و قرار نیست رویکردی یک اندازه متناسب با همه نوع رویکرد وجود داشته باشد.

در طول مسیر به خود پاداش دهید.

حس پاداش می تواند سطوح بالایی از انگیزه را ایجاد کند. بنابراین، این بدان معناست که همانطور که شما به سمت هدف نهایی خود حرکت می کنید، باید به راه های مختلفی نگاه کنید که از طریق آنها می توانید پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید، زیرا به تدریج به آنچه می خواهید نزدیک و نزدیکتر می شوید.

همه این مراحل می توانند تفاوت زیادی را در مورد خودانگیختگی ایجاد کنند.

telegram2 files