اختلال خواب و سرطان پوست

اختلال خواب و سرطان پوست

اختلال خواب احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. خواب کلید عملکرد سیستم ایمنی و سلامت است و یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که خواب برای بیماران مبتلا به سرطان پوست (ملانوما) نقش بسیار حیاتی دارد.

محققان اسپانیایی در مطالعات خود نشان می دهند نمونه های شدید و درمان نشده آپنه خواب (اختلال در خواب) که همراه با نفس کشیدن های منقطع به هنگام خواب است، با نوع تهاجمی تر سرطان پوست مرتبط است.

دکتر میگوئل آنجل از دانشگاه لافی اسپانیا در این باره می گوید: «این اولین مطالعه گسترده و جامعی است که به طورخاص به رابطه بین آپنه خواب و یک نوع سرطان مشخص می پردازد.»

وی در ادامه عنوان می کند: «این مطالعه نشان می دهد بیماران حاضر در این مطالعه دارای نشانگرهای پیش بینی ضعیف بیماری ملانوما بودند. همچنین بر اهمیت تشخیص و درمان آپنه خواب تاکید دارد».

به گفته محققان بدخوابی موجب عملکرد بد دستگاه ایمنی می شود. با وجودی که این نتایج ابتدایی است نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد.

این مطالعه شامل ۴۱۲ فرد شرکت کننده با میانگین سنی ۵۵ سال بود. در تمامی این افراد سرطان بدخیم ملانوما تشخیص داده شده بود. اما این شرکت کنندگان از لحاظ نحوه خواب مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان معتقدند خواب بهتر می تواند به بدن در مبارزه با ملانوما کمک کند.


telegram2 files