علت تمایل افراد به دیدن فیلم ترسناک چیست؟!

علت تمایل افراد به دیدن فیلم ترسناک چیست؟!

سایک نیوز به نقل از سایکومتریست: افراد ذاتاً سعی در دوری از غم، اندوه و ترس دارند، ولی گاهی شخص خواسته یا ناخواسته به دیدن فیلم های ترسناک و یا گوش دادن به موسیقی های غم انگیز گرایش پیدا می کند و گاهی اوقات نیز گرایش به دیدن این نوع فیلم ها در برخی افراد افزایش پیدا می کند.

وی گفت: افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر دو حس غم و امنیت می شوند و این اشخاص معمولاً پس از شنیدن این نوع موسیقی ها، توصیف و دلیل خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند.

احدی بیگلو اضافه کرد: علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله میان واقعیت و رویا را درک می کند، به طوری که پس از تماشای فیلم، زمانی که خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می بیند، احساس امنیت و آرامش در وی ایجاد می شود.

این روان شناس تصریح کرد: دلیل تمایل برخی اشخاص به مشاهده صحنه های وحشتناک این است که معمولاً افراد پس از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری می شوند که بعد از درک فاصله میان خود و قهرمان فیلم و ایجاد حس امنیت در وجود خویش تمایل بیشتری به مشاهده این نوع فیلم و خواندن مطالب دلهره آور خواهند داشت.

telegram2 files