فواید محصولات پروبیوتیک در کنترل و درمان برخی بیماری‌ها

فواید محصولات پروبیوتیک در کنترل و درمان برخی بیماری‌ها

سایک نیوز به نقل از ایرنا: دبیر پنجمین  همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با بیان اینکه دنیا بر روی موضوع محصولات پروبیوتیک سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: این محصولات در درمان دیابت، برخی بیماری مغز و اعصاب، برخی سرطان ها، بیماری های قلبی – عروقی، اختلالات رفتاری و نازایی موثر است.

انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، سید داور سیادت افزود: باکتری غلط در جای غلط می تواند آسیب رسان به بدن باشد اما باکتری صحیح در جای درست می تواند فواید زیادی داشته باشد و اینجا دقیقا جایی است که پروبیوتیک ها دست به کار می شوند. پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های زنده ای هستند که توانایی جلوگیری و درمان بیماری ها را دارند.

وی اظهار داشت: پروبیوتیک‌ها بر تعادل باکتری‌های مفید و مضر روده تاثیر می‌گذارند و این تعادل را به نفع افزایش جمعیت باکتری‌های مفید تغییر می‌دهند. در حقیقت پروبیوتیک‌ها از همین طریق اثرات سلامت بخش را در بدن انسان القا می‌کنند البته باید در اندازه مناسب استفاده شوند. با پیشرفت علم محصولات پروبیوتیک به صورت قرص، کپسول، شربت نیز در دسترس افراد است.

سیادت ادامه داد: محصولات پروبیوتیک حدود ۱۰۰ سال پیش اولین بار توسط پدر علم پروبیوتیک محقق روسی و برنده جایزه نوبل از انستیتوپاستور پاریس (میچینکف) در محصولات تخمیری مثلا در دوغ تخمیر شده شناخته شد و ازجمله فواید آن این بود که افرادی که از این محصولات استفاده می کردند طول عمر بیشتری داشتند .

به گفته این میکروب شناس، اقتصاد پروبیوتیک در کنار اقتصاد دارو سرمایه گذاری در آن شده است که می تواند ثمرات مفیدی را داشته باشد ، در کشورما با توجه به فواید پروبیوتیک که استارتاپ ها و کمپانی های های بزرگ دارو، سرمایه گذاری فراوان کرده اند و هر روز شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم، انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با همکاری دانشگاه ها، پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند را برگزار خواهد کرد .

سیادت افزود: در این همایش با بهره گیری از سخنرانان برجسته داخلی و خارجی این حوزه در خصوص تاثیر پروبیوتیک و میکروبیوتا بر حفظ و بهبود سلامت انسان، پروبیوتیک و میکروبیوتا و بیماریهای عفونی، اختلالات و ناهنجاریهای قلبی – عروقی، اختلالات و ناهنجاریهای مغز و اعصاب، اختلالات و ناهنجاریهای غدد درون ریز، ناهنجاریهای ریوی، ناهنجاریهای دهنان و دندان، پروبیوتیک و سیستم ایمنی انسان، پیشرفت تازه ها در زمینه تولید پروبیوتیک، فرایند تولید پروبیوتیک ها در دام، طیور و آبزیان و غیره بحث و گفتگو خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این همایش از محققان برجسته در زمینه علم پروبیوتیک از کشور چین، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بلژیک و ایتالیا حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد . شعار امسال پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، ” از میکروبیوم تا پروبیوتیک ” است و می توان گفت بزرگترین همایش بین رشته ای در داخل کشور بوده که به مدت سه روز از تاریخ ۳ الی ۵ اسفند در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برگزار می شود .

telegram2 files