بیشترین اضطراب دوران کرونا را کدام گروه تجربه کرده‌اند؟

بیشترین اضطراب دوران کرونا را کدام گروه تجربه کرده‌اند؟

سایک نیوز به نقل از ایسنا/خراسان رضوی طی دوران همه‌گیری کووید معلمان ۴۰ درصد بیشتر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اضطراب را گزارش کردند.

به نقل از یوروکالرت، بر اساس نتایج تحقیقات جدیدی که توسط انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا انجام شد، معلمان در طول همه‌گیری کووید ۱۹ اضطراب بیشتری را نسبت به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ادارات و سایر کارکنان تجربه کرده‌اند. کسانی که به‌ صورت مجازی تدریس می‌کردند، نسبت به کسانی که به‌ صورت حضوری فعالیت داشتند، به میزان قابل توجهی میزان افسردگی و احساس انزوا را گزارش کردند.

محققان دریافتند در ایالات متحده معلمان ۴۰ درصد بیشتر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ۲۰ درصد بیشتر از کارکنان اداری و ۳۰ درصد بیشتر از کارگران سایر مشاغل مانند ارتشی‌ها، کشاورزان و حرف حقوقی علائم اضطراب را گزارش می‌کنند.

در میان معلمان کسانی که به‌ صورت مجازی تدریس می‌کردند، ۶۰ درصد بیشتر از همکاران خود که به‌ صورت حضوری تدریس می‌کردند، احساس انزوا را گزارش کردند. همچنین معلمان زن ۷۰ درصد بیشتر از معلمان مرد در معرض اضطراب بودند.

جوزف ام کوش، استادیار روانشناسی فارغ‌التحصیل دانشگاه جیمز مدیسون، گفت: حتی قبل از همه‌گیری سلامت معلمان یک نگرانی عمده برای مدیران مدارس بود. نتایج ما نشان می‌دهد این همه‌گیری چقدر برای معلمان استرس‌زا بوده است؛ به‌ ویژه برای معلمان زن و کسانی که به‌صورت مجازی تدریس می‌کردند.

وی اضافه کرد: من و همکارانم از اینکه معلمان میزان اضطراب را به‌ طور قابل توجهی بالاتر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی گزارش کرده‌اند، شگفت زده شده‌ایم.

کوش افزود: ما حدس می‌زدیم که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در خط مقدم طی یک بحران بهداشت عمومی با کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند، بیشترین اضطراب را نشان می‌دهند.

محققان همچنین دریافتند که در مقایسه با معلمان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کمتر احتمال دارد افسردگی و احساس انزوا را گزارش کنند؛ اگرچه اندازه این تفاوت کم بود.

کوش توضیح داد: اگرچه تحقیق ما دلایل سطح اضطراب معلمان را بررسی نکرد اما به‌دلیل عدم اطمینان در مورد نحوه برنامه‌ریزی مدارس برای ارائه آموزش، تغییرات ناگهانی در برنامه‌های درسی و روش‌های تدریس برای محیط‌های یادگیری از راه دور و پذیرش سریع فناوری‌های جدید، ممکن بود انتظار سطوح بالایی از استرس را داشته باشیم.

در تمام مشاغل زنان احتمال دارد ۹۰ درصد بیشتر از مردان اضطراب و ۴۰ درصد بیشتر افسردگی داشته باشند. زنان همچنین ۲۰ درصد بیشتر در معرض احساس انزوا بودند.

برای بررسی سلامت روان معلمان پیش‌دبستانی و متخصصان در مشاغل دیگر محققان از داده‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌کنندگان بزرگسال بین هشتم سپتامبر ۲۰۲۰ و ۲۸ مارس ۲۰۲۱ از تحقیق روندها و تاثیر کووید ۱۹، یک نظرسنجی آنلاین بزرگ ملی که توسط گروه دلفی دانشگاه کارنگی ملون و فیس بوک ایجاد شد، استفاده کردند.

از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی که شامل نزدیک به سه میلیون فرد شاغل از جمله ۱۳۰ هزار معلم بودند، خواسته شد ارزیابی کنند که آیا در طول هفت روز گذشته علائم اضطراب، افسردگی و انزوا را احساس کرده‌اند یا خیر.

به گفته محققان تحقیق آنان اولین تحقیقی است که به‌ طور تجربی سلامت روان معلمان را طی همه‌گیری با استفاده از مجموعه داده ملی بزرگ با نتایج بسیار قابل تعمیم به معلمان در سراسر ایالات متحده ارزیابی می‌کند.

کوش گفت: یافته‌ها نیاز به ابزارها و برنامه‌هایی برای حمایت و حفاظت از سلامت روان معلمان داشته و یک طرح ارتباطی ثابت میان مدیران مدرسه، معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان را نشان می‌دهد.

وی  افزود: سلامتی معلمان در نهایت بر توانایی آنان برای آموزش کارآمد تاثیر می‌گذارد. زمانی که معلمان احساس می‌کنند حمایت می‌شوند، حافظه و نتایج یادگیری دانش‌آموز را افزایش می‌دهند. نظرات آنان باید در فرآیندهای تصمیم‌گیری گنجانده شود زیرا سلامت معلمان برای محیط‌های یادگیری موثر مهم است.

محققان خاطرنشان کردند: داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های بیشتری برای ارزیابی مدت زمان ماندگاری تاثیر همه‌گیری بر سلامت معلمان مورد نیاز است.

این تحقیق توسط جوزف ام کوش در دانشگاه جیمز مدیسون و النا بدیلو گویکوچیا، راشل جی موسی و الیزابت آ. استوارت در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام شد.

یافته‌های این تحقیق در مجله Educational Researcher منتشر شده است.

telegram2 files