هزینه های مشاوره مانعی در مسیر درمان

هزینه های مشاوره مانعی در مسیر درمان

بدون شک، رفع مشکلات هر فرد و خانواده در ایجاد جامعه ای سالم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما متأسفانه جلسات متعدد و پی‌درپی مشاوره و مجموع هزینه های این جلسات می تواند بسیاری از زوج‌ها را از قدم نهادن در این مسیر منصرف کند!

به‌ گزارش سایک نیوز به نقل از خبرنگار گروه زندگی، این روزها حرف از مشاوره‌های مختلف از کودک گرفته تا زوج و خانواده درمانی، به‌وفور شنیده می‌شود و با تغییر سبک زندگی انسان‌ها از شیوه‌های دیروز به امروز، شاهد نیاز جدی خانواده‌ها به مسئله مشاوره و درمان‌های روان‌شناختی هستیم که یکی از آن‌ها زوج‌درمانی است.

از آنجا که یکی از مهم‌ترین اهداف زوج درمانی برطرف کردن مشکلات زن و مرد بصورت ریشه‌ای، با ارتقاء و بهبود سطح کیفی روابط زناشویی، آموزش مهارت‌های لازم برای درک متقابل  و افزایش صمیمیت  برای دستیابی به تفاهم و سازگاری است، می توان گفت مشاوره فرآیندی است که به یک جلسه ختم نمی‌شود و حل مسائلی که فرد را نیازمند انجام مشاوره می‌کند به جلسات متعدد و پی‌درپی نیاز دارد.اما غالبا یکی از دغدغه های اصلی در مسیر درمان، مسئله هزینه است. تعرفه انجام جلسات مشاوره، توسط «سازمان نظام روان‌شناسی» تعیین می گردد. البته  هزینه‌های دریافتی روان‌شناسان از مراجعین، به نوع خدمات و نحوه ارائه آن‌ها بستگی دارد و مواردی همچون میزان تحصیلات روانشناس، محل درمان، شهرت درمانگر، طول جلسه  درمان و تخصص، قیمت مشاوره را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

متأسفانه با وجود اینکه، رفع مشکلات هر فرد و خانواده در ایجاد جامعه ای سالم بسیار تاثیرگذار خواهد بود، اما با توجه به اینکه این فرآیند به جلسات متعدد نیاز دارد، مجموع هزینه های این جلسات می تواند بسیاری از زوج‌ها را  از قدم نهادن در این مسیر منصرف کند.

telegram2 files