فراخوان شناسایی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت

فراخوان شناسایی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت

فراخوان شناسایی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت منتشر شد تا صاحبان ایده و فعالان این حوزه، در توسعه این بخش نقش آفرینی کنند.

سایک نیوز به نقل از گروه علم و آموزش ایرنا، ‌کارگروه نوآوری‌های اجتماعی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار این فراخوان به دنبال «ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه اجتماعی با نگاه ویژه به مناطق کمتربرخوردار، اقشار آسیب‌پذیر، توانخواهان و سالمندان، است» تا از ایده های خلاق در این زمینه حمایت های مادی و معنوی کند.

«کاهش نابرابری در حوزه سلامت از طریق توسعه خدمات نوآورانه الکترونیک برای تسهیل دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی»، «ارتقای سطح سلامت جسمانی جامعه؛ توسعه و تسهیلگری طرح های نوآورانه و خلاق ورزش همگانی»، «توسعه تجهیزات و ابزارهای نوآورانه و فناورانه حوزه سلامت» و «بهبود و ارتقای خدمات و ابزارهای حوزه سلامت؛ ارتقای کمی و کیفی پلت فرم‌ها، سامانه ها و اپلیکیشن‌های «آزمایشگاهی»، «پزشکی و روانپزشکی»، «مشاوره روانشناسی» و «پایش سلامت و خودمراقبتی» به منظور پایش و کنترل سلامت افراد» ازجمله اهداف این فراخوان منتشر شده است.

همچنین از دیگر اهداف مدنظر در این فراخوان می توان به «بهبود کمی و کیفی خدمات نوآورانه و خلاق مورد نیاز «توان خواهان» و «سالمندان» در حوزه «پیشگیری»، «توانبخشی تکمیلی»، «توانبخشی شناختی» و «توانبخشی از راه دور» و «افزایش مشارکت بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در ارائه طرح های نوآورانه و خلاق در راستای کاهش چالش های اجتماعی حوزه سلامت» اشاره کرد.

ایده ها و طرح های ارسالی هم در صورتی بررسی می شود که تیم اجرایی و همکاران طرح با تاکید بر تخصص و سابقه فعالیت معرفی شود. همچنین ضرورت و دلایل توجیه پذیری طرح، ظرفیت های طرح از منظر نوآوری، فناوری و بازار، تبیین زیرساخت ها، امکانات و پشتیبانی های مورد نیاز طرح برای اجرایی سازی، ارائه مجوزهای اخذ شده یا نمونه محصولات تولیدی، سرمایه مورد نیاز برای توسعه ایده در مراحل بذری و استیج بازار، بیان عنصر برتری مطلق طرح و مقیاس پذیری طرح و ایده به صورت شفاف ارائه شود.

براساس گزارش ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای حمایت از ایده های منتخب اقدام به معرفی این طرح ها به شرکت ها و خانه های خلاق و نوآوری، ارائه مشاوره و خدمات تجاری سازی، معرفی به سرمایه گذار، تسهیل فرآیندهای دریافت مجوز و ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان متناسب با ظرفیت طرح می کند.

مخاطبان این فراخوان که استارتاپ ها، مراکز نوآوری، شتاب دهنده‌ها، شرکت های خلاق، خانه های خلاق و شرکت های دانش بنیان هستند تا هشتم آبان سال ۱۴۰۱ برای ارسال آثار خود فرصت دارند به این آدرس مراجعه کنند.

 

 

telegram2 files