حمایت تحصیلی بهزیستی از کودکان کار

حمایت تحصیلی بهزیستی از کودکان کار

سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: فرآیند شناسایی و جذب کودکان کار و خیابانی، تشکیل پرونده و برنامه‌ریزی جهت آموزش‌های خانواده و کودک توسط تیم تخصصی و همچنین اقدامات فرهنگی و آموزشی از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد در این حوزه است.

علی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: فرآیند شناسایی و جذب کودکان کار و خیابانی، تشکیل پرونده و برنامه‌ریزی جهت آموزش‌های خانواده و کودک توسط تیم تخصصی و همچنین اقدامات فرهنگی و آموزشی از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد در این حوزه است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: این نهاد با توجه به آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب ۱۳۸۴ مراکز ساماندهی کودکان خیابانی و کار در سال ۱۳۹۲ مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده را به منظور ارائه خدمات تخصصی اعم از خدمات مددکاری، اجتماعی و روانشناسی، پزشکی، حقوقی و … به کودکان و خانواده‌های آن‌ها در استان راه‌اندازی کرد.

وی افزود: این مرکز با محوریت برنامه‌های آموزشی و حمایت تحصیلی از کودکان کار در راستای ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی که با حضور در خیابان متوجه آن‌ها می‌شود فعالیت می‌کند.

telegram2 files