ازدواج ناموفق عامل اصلی اعتیاد در زنان !

ازدواج ناموفق عامل اصلی اعتیاد در زنان !

سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، لیلا آژیر شامگاه سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: قبل از انجام کار تحقیقاتی و مطالعاتی فکر می کردیم 8 تا 10 نفر بانوی کارتن خواب در سطح سنندج داشته باشیم، ولی براساس بررسی های صورت گرفته بیش از25 تا 30 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این بانوان را نمی توان معتاد متجاهر قلمداد کرد، چراکه قریب به اتفاق آنها خواهان ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی سالم هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان تصریح کرد: سم‌زدایی و ترک اعتیاد گام اولیه و در مرحله بعدی تعریف الگویی برای مراقبت از این افراد و به منظور جلوگیری از بازگشت به اعتیاد باید در قالب یک پروسه برنامه‌ریزی شده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در سطح استان صورت گیرد.

آژیر مشاوره‌های روانشناسی را حلقه مفقوده زنجیره ترک اعتیاد خواند و گفت: توجه به این مهم به عنوان یک اصل تاثیرگذار در بهبودی معتادین اثرگذار است.

وی اضافه کرد: برای بهبودی بانوان معتاد در استان از ظرفیت دانشجویان مقطع دکترای روانشناسی پیش‌بینی شده که می‌شود بدون هزینه، خروجی بهتری داشت.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اظهار داشت: آموزش مهارت‌آموزی از دیگر اقداماتی است که بعد از ترک اعتیاد برای بانوان بهبودیافته باید مورد توجه باشد چون این کار به اشتغالزایی و عدم بازگشت آنها به چرخه اعتیاد کمک شایانی خواهد کرد.

آژیر اعلام کرد: بانوان معتاد کارتن خواب اکثرا در محلات حاشیه شهر سنندج زندگی می‌کنند و بیشتر آنها از طریق همسران خود گرفتار مواد مخدر شده‌اند، این افراد به واسطه طرد شدن از سوی خانواده مجبور به کارتن خوابی شده و بیش از مردان معتاد در معرض آسیب قرار دارند.

وی اضافه کرد: بیش از 50 زن کارتن خواب در کردستان وجود دارد که ساماندهی و ترک اعتیاد و بازگشت این افراد به چرخه زندگی نیازمند برنامه‌ریزی است.