سردرد ساعت زنگ‌دار چیست؟

سردرد ساعت زنگ‌دار چیست؟

 

 

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد ساعت زنگ‌دار یا سردرد خواب در خواب رخ می‌دهد و فرد را در طول شب بیدار می‌کند.

نوشین یمانی ، در رابطه با سردرد خواب یا سردرد ساعت زنگ‌دار، اظهار کرد: سردرد خواب یک نوع نادر از سردرد است که مشخصه آن رخ دادن سردرد در خواب بوده و در طول شب، فرد را از خواب بیدار می‌کند، به همین دلیل به آن سردرد ساعت زنگ‌دار هم گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول سردرد ساعت زنگ‌دار برای اولین‌بار بعد از پنجاه سالگی آغاز می‌شود اما در سنین پایین‌تر هم می‌تواند شروع شود، افزود: شدت سردرد از خفیف تا شدید متغیر بوده و در هر دو طرف سر احساس می‌شود که این درد می‌تواند از ۱۵ دقیقه تا ۴ ساعت طول بکشد.

این پزشک در رابطه با علائم سردرد زنگ‌دار، تصریح کرد: این سردرد با علائمی همچون تهوع، حساسیت به نور و صدا نیز همراه بوده و حملات سردرد مکرر حداقل ۱۰ نوبت در ماه اتفاق می‌افتد.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه مصرف کافئین یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سردرد خواب است، گفت: قبل از خواب، قرص‌های حاوی کافئین یا یک فنجان قهوه می‌تواند از بروز سردرد جلوگیری کند.

یمانی خاطرنشان کرد: داروهایی مانند ایندومتاسین، ملاتونین و لیتیوم نیز برای درمان سردرد خواب کاربرد دارد که مصرف آن‌ها حتماً باید تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب باشد.

 

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:

سردردهای شدید خود را با گوش دادن به این قطعه موسیقی کاهش دهید!

کمبود خواب چه بلاهایی سر بدن می‌آورد؟

telegram2 files