« ۱۵۷۰» سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان تهرانی 

« ۱۵۷۰» سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان تهرانی 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آغازبه کار سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان تهرانی گفت: ارائه خدمات از طریق این سامانه تلفنی می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه هدف را که آینده سازان کشور هستند مرتفع کند.

به گزارش  سایک نیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرضا فولادوند در مراسم افتتاحیه سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان شهر تهران با شماره ۱۵۷۰ (مرکز روانشناختی توحید) با بیان اینکه با تلاش و کوشش همکارانم در معاونت پرورشی امروز شاهد افتتاح این سامانه هستیم گفت: متاسفانه در جامعه هنوز مراجعه به مراکز مشاوره جا نیفتاده و نهادینه نشده است. ارائه خدمات از طریق این سامانه تلفنی می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه هدف را که آینده سازان کشور هستند، مرتفع کند.

وی افزود: در این میان آنچه مهم است بررسی نیاز روز جمعیت هدف است. باید از راهکارها و حل مسائل با روش‌های گذشته فاصله گرفته و با توجه به زیست بوم جدید که بخش عظیمی از نقش‌های اجتماعی را تغییر داد و باعث شد نقش های اجتماعی بازتعریف شوند، لازم است یک‌بار دیگر مشکلات را مرور کرده و نیازهای روز جامعه هدف را به درستی تشخیص دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات بین المللی برای مواجهه با مسائل ناشی از کرونا گفت: باید تلاش کنیم مهارت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: اکنون در فصل امتحانات قرار داریم و بعد از مدت‌ها آموزش غیرحضوری قرار است امتحانات حضوری برگزار شود، به همین دلیل برخی خانواده‌ها و دانش آموزان دچار استرس شده‌اند که ارائه مشاوره، پاسخ دادن به سوالات و دغدغه‌های آنها از نان شب هم برای این خانواده‌ها واجب‌تر است.

فولادوند تاکید کرد: باید تلاش کنیم نیروی انسانی آینده را از بلیات و آفات در امان بداریم و اتفافات خوبی رقم بزنیم. امروز با تلاش و کوشش، مرکز فوریت‌های ۱۵۷۰ شکل گرفت. سعی می‌کنیم به تناسب مشکلات خانواده‌ها راهکار ارائه دهیم.


telegram2 files