گزارش رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به قرارگاه عملیاتی کرونا

گزارش رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به قرارگاه عملیاتی کرونا

🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در جلسه قرار گاه عملیاتی کرونا سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۶ با حضور وزیر کشور گفت:کرونا یک بحران است ،این بیماری فقط یک بعد آن است و تمام ابعاد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

کميته اجتماعی پساکرونا باید همه جانبه و در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم و افزایش نرخ امید اجتماعی در کشور شکل گیرد. استفاده از سرمایه های اجتماعی کشور و توسعه فرهنگ مشاوره،مهارت آموزی ،سبک زندگی پسا کرونایی در اولویت قرار گیرد.

برنامه ها باید مبتنی بر پیشگیری ،مداخله و ارتقاء سلامت روان تنظیم گردد.مسأله مهم اینکه یکی از چالش‌های مهم این است ،اقشار کم در آمد و در معرض خطر تمکن مالی استفاده از خدمات روان شناسی و مشاوره را ندارند،درخواست دارم ،سردار وحیدی وزیر محترم کشور ورود نمایند. مسأله بیمه های پایه و تکمیلی موضوع بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم عملیاتی شود. تا مردم کم در آمد بتوانند از خدمات روان شناسی و مشاوره استفاده نمایند.

طرح هایی درباره عبور از شرایط موجود باید فوری به اجرا در آید.در پایان سردار وحیدی وزیر کشور با اشاره به درخواست رئیس سازمان خطاب به نماینده خدمات بیمه های تکمیلی و پایه‌ به عنوان یک تکلیف قانونی موضوع پیگیری شود.


telegram2 files