اطلاعیه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در رابطه با هفته سلامت‌روان با شعار سلامت‌روان در جهان نابرابر

اطلاعیه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در رابطه با هفته سلامت‌روان با شعار سلامت‌روان در جهان نابرابر

 

به نقل از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، با توجه به فرا رسیدن روز جهانی سلامت‌روان در کشور (18 الی 24 مهر ماه) و شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی‌بر “سلامت‌روان در جهانی نابرابر” با گرامی داشت این هفته ،عناوین روزهای هفته سلامت‌روان به شرح زیر است.

یکشنبه 18 مهر: نقش سیاست‌گذاران در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت‌روان

دوشنبه 19 مهر: نقش تحریم‌ها بر نابرابری سلامت‌روان در پاندمی کرونا

سه‌شنبه 20 مهر: رابطه منصفانه ارائه‌دهندگان خدمات سلامت‌روانی – اجتماعی با خدمت‌گیرندگان

چهارشنبه 21 مهر: تأثیر «انگ» بر نابرابری خدمات سلامت‌روان در جامعه

پنج‌شنبه 22 مهر: ضرورت توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی در بهبود سلامت‌روان جامعه

جمعه 23 مهر: سواد سلامت‌روان و بهره‌مندی از خدمات

شنبه 24 مهر: نقش حاکمیت در توانمندسازی افراد دارای معلولیت (جسمی و ذهنی)

تأسیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نقشی انکارناپذیری در فرهنگ‌سازی و توجه آحاد مردم به مقوله سلامت‌روان وارتقاء سلامت روان داشته است. مدت یکسال و نیم است، پاندمی کرونا سلامت‌روان جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و عوارض ناشی از آن نرخ برخی از اختلالات روانی را افزایش داده است.ضرورت دارد؛ در شرایط کنونی ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئولین به سلامت‌روان مردم توجه نموده و برنامه‌ریزی‌های موثری جهت مقابله با مسایل ومشکلات به نمایند. مردم نیازمند گفت‌وگو و دریافت راهکارهایی جهت برون رفت از شرایط قرنطینه و مشکلاتی که ویروس کووید-19 ایجاد کرده است.

ساختارسازی و فرهنگ‌سازی برای شهروندان خصوصاً اقشار در معرض خطر ئاستفاده از خدمات روان‌شناسی و مشاوره در اولویت قرارگیرد. اکثریت مردم از اقشار کم درآمد هستند که امکان مراجعه به روان‌شناس و مشاوره را ندارند؛ بنابراین در وضعیت بحران پیگیری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جهت بیمه‌های پایه و تکمیلی خدمات روان‌شناسی و مشاوره یک مطالبه عمومی است. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره آماده است با ظرفیت 37 هزار عضو خود در شرایط بحران در خدمت مردم عزیز کشورمان باشند وطرح “هر 100 خانواده، یک مشاورروان‌شناس” را به مرحله اجراء درآورد تا نقش تاریخی خود را درپیشگیری،مداخلات روانشناختی و برنامه های ارتقایی فراهم آورد. بار دیگر هفته سلامت‌روان را گرامی می‌داریم وآن را فرصتی، جهت تبیین کارآمدی و اهمیت روان‌شناسی و مشاوره جهت حفظ و ارتقاء سلامت‌روان جامعه می‌دانیم.


telegram2 files