بهره مندی شهروندان اردبیلی از کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی

بهره مندی شهروندان اردبیلی از کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی

۱۶۳ هزار نفر از شهروندان اردبیل از آموزش های اجتماعی، مهارتی و تربیتی بهره مند شدند. بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از بهره‌مندی بالغ بر ۱۶۳ هزار نفر از شهروندان این استان از آموزش‌های اجتماعی، مهارتی و تربیتی در حوزه خانواده خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در حاشیه بازدید از کارگاه های آموزشی بهزیستی عنوان کرد: این آموزش ها از سوی سازمان بهزیستی و در راستای ارتقا سواد عمومی شهروندان و جلب توجه آنها طی سال گذشته و بخشی نیز امسال ارائه شده است.

وی افزود: سال گذشته برای ۸۷ هزار نفر از شهروندان اردبیلی آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه‌های مختلف برگزار شده و علاوه بر این برای دو هزار و ۱۳۵ نفر آموزش شیوه‌های صحیح تربیت کودک و تعامل با کودک ارائه شده است.

ستاری به ارائه مشاوره پیش از ازدواج برای ۲۹ هزار نفر از شهروندان استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش زندگی خانواده نیز به ۳۰ هزار نفر ارائه شد.

به گفته وی ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهروند اردبیلی نیز از مراکز مشاوره دولتی و خصوصی خدمات آموزشی در بخش های مختلف دریافت کرده‌اند.

ستاری ارائه مشاوره‌های رایگان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، خدمات تخصصی مرتبط با پیشگیری و حمایت از معلولان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خود مراقبتی، آموزش مهارت‌های زندگی به معلولان و ارائه خدمات توان‌بخشی به صورت رایگان را از جمله این آموزشها برشمرد.

وی با تأکید بر ارتقا مقوله سلامت روانی و اجتماعی در کنار سلامت جسمی افزود: با این حال برخلاف سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی در اغلب موارد مورد غفلت خانواده‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان متذکر شد: این غفلت در وضعیتی است که بر اساس مطالعات علمی در اغلب موارد سلامت روان با سلامت جسم ارتباط تنگاتنگ داشته و مشکلات روانی می‌تواند بیماری‌های جسمی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اضطراب می‌تواند بیماری‌های جسمی از جمله مشکلاتی در سیستم گوارش انسان به وجود آورد، اضافه کرد: در عین حال غفلت از سلامت اجتماعی نیز موجب پیروی از عادات غلط در زندگی می‌شود.

ستاری نمونه پیروی از باورهای غلط را رواج ازدواج‌های فامیلی دانست که احتمال ایجاد مشکل برای کودک و معلولیت وی را تشدید می‌کند.

وی عنوان کرد: این باور که اگر با یکی از افراد خانواده ازدواج کنید خوشبخت خواهید شد، باور اشتباهی است و متأسفانه پیرامون ما باورهای غلط متعددی در زندگی افراد مشاهده می‌شود.


telegram2 files