نشانه های اسکیزوفرنی کودکی!!!

نشانه های اسکیزوفرنی کودکی!!!

دکتر شیوا امجدی فر، روانشناس باليني كودك ونوجوان در مورد نشانه های اسکیزوفرنی کودکان گفت:

علائم و نشانه های اسکیزوفرنی در کودکان و نوجوانان ممکن است با علائم اسکیزوفرنی در جوانان و سنین بالاتر متفاوت باشد. این اختلال می تواند بر روند رشد کودک تاثیر منفی داشته باشد.

پژوهشگر دانشگاه Gazi Ankara در ادامه گفت و گو افزود:

در کودکان با سنین بالاتر علائم اسکیزوفرنی به تدریج تغییر می کند. کودک ممکن است علائمی مانند ترس، ایده های عجیب و یا صحبت های آشفته را نشان دهد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم تا قبل از اینکه علائم و نشانه های توهم در کودک مشاهده شود آن را با پزشک در میان بگذارید. علائمی که با تشدید بیماری مشخص می شود عبارتند از :
عدم تشخیص واقعیت از رویا، داستان ، و برنامه های تلوزیونی و… ترس شدید از مورد آسیب واقع شدن، شنیدن صداهایی که واقعی نیستند، دیدن تصاویری که وجود خارجی ندارند و به کودکان دستور می دهند که کاری را انجام دهند. ناتوانی در بیان احساسات و عواطف به اطرافیان. رفتارهای پرتحرک و گیج کننده و سپس نشستن و به یک نقطه خیره شدن از دیگر رفتارهایی است که در کودکان مبتلا به اسکزوفرنی مشاهده می شود.

جهت انجام مشاوره تلفني video callدرخصوص مشكلات رفتاري واختلالات دوران كودكي ونوجواني با شماره

تلفن00905355161042 در واتساپ در تماس باشید.

انتهای رپرتاژ خبری

 

Çocukluk şizofrenisinin belirtileri!!!
Çocuklarda ve ergenlerde şizofreninin belirti ve semptomları, ergenler ve yaşlı yetişkinlerdeki şizofreni semptomlarından farklı olabilir. Bu bozukluğun çocuğun gelişimi üzerinde olumsuz bir etkisi olabilir.

Daha büyük çocuklarda şizofreni semptomları yavaş yavaş değişir. Çocuk korku, garip fikirler veya şaşkın konuşma gibi belirtiler gösterebilir.
Bu semptomlardan herhangi birini fark ederseniz, halüsinasyonların herhangi bir belirti veya semptomunu görmeden önce doktorunuzla konuşun. Hastalığın alevlenmesi ile karakterize edilen semptomlar şunları içerir:

Rüyalardan, hikayelerden ve TV programlarından, vb.Gerçekliğin tanınmaması. Zarar görme, gerçek olmayan sesleri duyma, dışarıda olmayan görüntüleri görme ve çocuklara bir şeyler yapma talimatı verme. Başkalarına duygu ve duyguları ifade edememe. Şizofreni hastası çocuklarda görülen diğer davranışlar, aktif ve kafa karıştırıcı davranışlar ve ardından bir noktada oturup bakmaktır.

بیشتر بخوانید:

فعالیت سیستم ایمنی بدن در دوران جنینی، ریسک ابتلا به اسکیزوفرنی در بزرگسالی را افزایش دهد.

 

telegram2 files