برگزاری مجمع عمومی همواره در دستور کار شورای مرکزی بوده است

برگزاری مجمع عمومی همواره در دستور کار شورای مرکزی بوده است

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره آقای دکتر فریبرز درتاج دبیر شورای مرکزی طی سخنانی در همایش رؤسای شوراهای  استانی که در روز یکشنبه بیست ‌ششم مردادماه ازطریق وبینار برگزار شد، اظهار داشت: در یکسال گذشته تحولات بسیاری در سازمان صورت گرفته است، خوشبختانه با تدابیر مدبرانه ریاست و مسئولان در سازمان تحولات زیادی وسازمان دارای نظم چشمگیری شده است که باید به جامعه روان‌شناسان و مشاوران تبریک بگوئیم؛ مسأله برگزاری مجمع عمومی در سال گذشته در اردیبهشت ماه توسط ریاست سازمان در شورای مرکزی مطرح شد.

شورای مرکزی مقرر نمود، حسابرسی سازمان توسط موسسه حسابرسی انجام گردد؛ چون مقدمه برگزاری مجمع عمومی حسابرسی است. لذا در جلسه مورخ ۹۸/۰۳/۲۷ با پیشنهاد سازمان، موسسه ارقام‌نگر مورد تأیید شورای مرکزی قرار گرفت. پس از انعقاد قرارداد با موسسه مزبور حسابرسی سازمان از بدو تأسیس تا ۹۷/۱۲/۲۹ آغاز گردید،این موسسه پیش‌نویس حسابرسی را در تاریخ ۹۸/۱۰/۰۲ تحویل ریاست سازمان می‌دهند.

با بررسی پیش‌نویس بدلیل ناقص بودن و عدم بررسی بسیاری از مدارک جهت تکمیل نهایی به موسسه عودت داده می‌شود. طبق قرارداد می بایست در اردیبهشت ماه ۹۹  گزارش نهایی را به سازمان تحویل نمایند که بدلیل شرایط کرونا موسسه طی نامه‌ای در تاریخ ۹۹/۰۳/۲۵ خواستار تعویق زمان تحویل گزارش نهایی شده است که هنوز هم به سازمان تحویل داده نشده است؛ به محض تحویل به سازمان در یکی از جلسات شورای مرکزی مطرح می‌شود.

تا قبل از طرح در شورای مرکزی هیچکس حق اظهار نظر در این باره را ندارد. مطمئناً با تأیید حسابرسی توسط شورای مرکزی و شرایط انتخاب نمایندگان استانی در مجمع عمومی شورای مرکزی تاریخ برگزاری مجمع عمومی را تعیین می‌نماید. چنانچه ملاحظه می‌فرمائید، مسأله برگزاری مجمع عمومی همواره در دستور کار شورای مرکزی بوده است. درباره انتخابات شورای استان‌ها، شورای مرکزی و هیأت بازرسان جلسات زیادی در سال گذشته به این امر اختصاص یافته است، آئین‌نامه‌های لازم تصویب و مقرر شده استان‌ها و شورای مرکزی تجمیع شود؛ ابتدا قرار بود شورای استانی در بهمن ماه ۹۸ برگزار شود، اما بدلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد در خرداد ماه ۹۹ همزمان با انتخابات شورای مرکزی برگزار شود که بدلیل فصل امتحانات و آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات استان‌ها، شورای مرکزی و هیأت بازرسان و استان تهران تاریخ ۹۹/۰۷/۲۵ را شورای مرکزی جهت برگزاری انتخابات تعیین نمود؛ اما متأسفانه بدلیل شرایط کرونا و تعطیلی ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت انتخابات به تأخیر افتاده است و انشاءالله در جلسه بعدی شورای مرکزی تاریخ نهایی برگزاری انتخابات مشخص می‌شود.

مطمئناً تا پایان سال جاری انتخابات شورای استانی، شورای مرکزی و هیأت بازرسان و نمایندگان استانی مجمع عمومی برگزار می‌گردد و متعاقب آن مجمع عمومی برای اولین بار در سازمان برگزار می‌شود.
روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی ومشاوره

 


telegram2 files