راه اندازی خانه‌های کوچک برای کودکان دارای بیماری روان مزمن

راه اندازی خانه‌های کوچک برای کودکان دارای بیماری روان مزمن

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از تبدیل مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های بزرگ کشور به مراکزی با ظرفیت محدود گفت: ۱۱۲ خانه کوچک در کشور به شکل رسمی آغاز به فعالیت کرده‌اند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در مراسم افتتاح ۴۰ خانه کوچک گفت: براساس رویکرد سازمان بهزیستی مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های بزرگ به تدریج به خانه‌های کوچک توانبخشی و حمایتی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ خانه کوچک در کشور به شکل رسمی مشغول فعالیت هستند، افزود: یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی کشور در خصوص توانبخشی، جامعه پذیری و تلفیق اجتماعی افراد توانخواه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه  به بازنگری و ابلاغ دستورالعمل‌های پنج گانه خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی اشاره کرد و توضیح داد: این خانه‌ها شامل خانه‌های کوچک برای افراد با اختلالات هوشی متوسط و شدید، خانه‌های حمایتی سالمندان، خانه‌های گروهی برای افراد دارای معلولیت جسمی، خانه‌های کوچک اقامتی برای افراد دارای ضایعه نخاعی و خانه‌های کوچک برای بیماران روان مزمن هستند.

قبادی دانا با بیان اینکه یکی از مشکلات مراکز شبه خانواده، وجود کودکان دارای بیماری روان مزمن در این مراکز است، اظهار کرد: این مساله نگهداری سایر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست یا سرپرست غیرموثر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. راه اندازی خانه‌های کوچک و حمایتی برای کودکان دارای بیماری روان مزمن زیر ۱۸ سال می‌تواند این مشکل را در مراکز شبه خانواده رفع کند.


telegram2 files